۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۷۰۹۲۳۰
به میزبانی حرم حضرت معصومه؛

یادواره شهدای حادثه حرم مطهر رضوی در قم برگزار شد

یادواره شهدای حادثه حرم مطهر رضوی در قم برگزار شد
یادواره شهدای روحانی حادثه حرم مطهر رضوی با حضور بانوان مسلمان از کشورهای مختلف در آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، یادواره شهدای روحانی حادثه حرم مطهر رضوی شامگاه سه شنبه با حضور بانوان مسلمان از کشورهای ایران، افغانستان، پاکستان، هند، عراق، لبنان و دیگر کشورهای اسلامی در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها آستان مقدس بانوی کرامت برگزار شد.

در این مراسم که با همکاری جامعة المصطفی العالمیه، تشکل ها و هیئت های مذهبی و امور فرهنگی خواهران آستان مقدس بانوی کرامت برگزار شد، پس از قرائت قرآن کریم، خانم خودکار با محوریت وحدت میان مسلمانان در مقابله با استکبار جهانی سخنرانی کرد.

خانم خودکار با تأکید براینکه دشمن همواره با سیاست «تفرقه بیانداز حکومت کن» ثروت کشورهای اسلامی را چپاول کرده است، اظهار کرد: همانگونه که در کشورهای غربی و اروپایی مسیحیان بر این نکته که همه مسیحی هستند تأکید دارند و از اختلافات فرقه ای پرهیز می‌کنند مسلمانان نیز برای دست یافتن به اقتدار در مقابل استکبار جهانی باید بر محور قرآن کریم و سیره حضرت رسول صلوات الله علیه و آله با یکدیگر متحد باشند.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه اقتدار جمهوری اسلامی ایران موجب نگرانی غرب شده و همین امر موجب شده تا استکبار به دنبال ایجاد اختلاف میان ایران اسلامی و مسلمانان کشورهای همسایه باشد، گفت: مسلمانان باید براساس اصل برابری و برادری در برابر توطئه های استکبار هوشیار باشند.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران حامی مردم و انسان‌های آزاده و حامی مظلومان است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب و مردم انقلابی جمهوری اسلامی ایران همواره حامی ملت‌ها و مردم جهان هستند و دولت ها و حاکمان در تصمیم گیری و روابط آن‌ها با انسان‌های آزاده هیچ تأثیری ندارند.

خودکار با اشاره به اینکه امروزه استکبار با ایجاد اختلاف و تأکید بر تفاوت‌های قومی، مذهبی و نژادی به دنبال ادامه سلطه خود بر کشورهای اسلامی است، افزود: بیداری ملت‌ها مستکبران را به دوران اضمحلال رسانده است و هوشیاری ملت‌ها در برابر توطئه های دشمنان در فروپاشی دولت های مستکبر نقش بسیار مهمی دارد.

وی ادامه داد: دشمن تصور می‌کند با ایران هراسی در افغانستان و افغانستان هراسی در ایران می‌تواند موجب اختلاف مردم ایران و افغانستان شود؛ در حالی که مردم ایران و افغانستان گذشته از تاریخ و زبان مشترک دارای دین مشترک نیز هستند و رسول خدا صلی الله علیه و آله قرآن را مهم‌ترین عامل وحدت و گردهمایی ملت‌های مسلمان عنوان می‌کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع اهتمام به سیره اهل بیت علیه‌السلام را مهم ترین شاخصه مسلمانان در امت اسلامی دانست و گفت: در جامعه امروز با وجود اینکه وهابیت در اقلیت است، اما به مدد رسانه و همکاری با استکبار جهانی وهابیت خود را اکثریت مسلمانان معرفی می‌کند در حالی که وهابیت در تعارض مستقیم با اسلام و سیره رسول الله است.

خودکار با اشاره به اینکه اسلام دین اهتمام و اهمیت به کرامت های انسانی بر محور عنصر انسانیت است، یادآور شد: انسان‌ها بایکدیگر برابر هستند و هیچ چیز نمی‌تواند موجب سلب کرامت انسانی یک انسان از او شود و آنچه در اسلام موجب برتری فردی بر فرد دیگر می‌شود، تقوا است. حفظ کرامت انسان‌ها و تأکید بر انسانیت مهم‌ترین شاخصه انسان‌های متقی در اسلام است.

در ادامه این مراسم، بانوان شاعر ایرانی و افغانستانی با قرائت شعر بر اهمیت بیداری اسلامی و وحدت جوامع اسلامی تأکید کردند. برگزاری مراسم مداحی و نوحه خوانی به مناسبت هشتم شوال سالروز تخریب مزار ائمه علیهم السلام در بقیع پایان بخش این مراسم بود.

ارسال نظرات