۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۷۰۹۲۴۸
روزنامه صهیونیستی:

حماس روز به روز قدرتمندتر می‌شود

حماس روز به روز قدرتمندتر می‌شود
یک روزنامه صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که اسرائیل با وجود انجام عملیات‌هایی علیه جنبش حماس نتوانست آن را شکست دهد و توانایی حماس روز به روز بیشتر می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» در گزارشی نوشت که اسرائیل با وجود انجام عملیات‌هایی علیه جنبش حماس، نتوانست این جنبش را شکست دهد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت که عملیات‌های صورت‌گرفته علیه حماس از سوی اسرائیل، بر روی توانایی حماس در ضربه زدن به رژیم صهیونیستی و تداوم شلیک موشک به عمق فلسطین اشغالی، هیچ تأثیری نگذاشته است.

این روزنامه عبری در ادامه نوشت: وضعیت کنونی نشان می‌دهد که جنگ آینده تفاوتی با جنگ‌های قبلی ندارد.

این روزنامه با اشاره به درخواست برخی از تندرو‌های صهیونیست برای ترور «یحیی السنوار» رهبر حماس در نوار غزه اعلام کرد: «ممکن است که رژیم صهیونیستی توانایی ترور السنوار را داشته باشد، اما این امر باعث می‌شود که وارد جنگ با غزه شود و اسرائیل نمی‌تواند متحمل یک شکست دیگر شود».

شکست اسرائیل بر اساس برآورد‌های نهاد‌های امنیتی است که نسبت به انجام چنین اقدامی بار‌ها هشدار داده‌اند؛ چراکه یحیی السنوار نزد ملت فلسطین، محبوبیت خاصی دارد».

این روزنامه عبری در ادامه نوشت: «تل‌آویو باید تمامی خواسته‌های جنبس حماس مبنی بر رفع محاصره، بازسازی غزه و ایجاد بندر را در ازای یک شرط مبنی بر خلع سلاح غزه بپذیرد؛ اما حماس این پیشنهاد را رد خواهد کرد و باعث خواهد شد که صهیونیست‌ها نیز در هر جنگی در آینده، عملیات نظامی و جنایی خود را توجیه کنند».

در ادامه این گزارش آمده است: آنچه اسرائیل را بیش از همه می‌ترساند تأثیر بخش قابل توجهی از جامعه یهودی در آمریکا و پیوستن آن‌ها به کمپین انتقاد و تظاهرات محکوم کننده اسرائیل و کاهش حمایت آن‌ها از اسرائیل است».

این روزنامه در پایان نوشت: با توجه به رویداد‌های اخیر و موفقیت حماس در فلسطین و در خصوص مسجد الاقصی، اسرائیل باید مسیر خود را تغییر دهد و به حماس تسهیلاتی ارائه دهد./۹۸۸/

ارسال نظرات