۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۷۰۹۳۸۹
جنبش النجباء عراق:

شیطان بزرگ بدنبال تداوم غارت ثروت عراق است

شیطان بزرگ بدنبال تداوم غارت ثروت عراق است
جنبش النجباء عراق، این جنبش در بیانیه خود تمدید وضعیت اضطراری ویژه در قبال عراق از سوی دولت آمریکا را "جلوه‌ دیگری از چهره زشت شیطان بزرگ" توصیف کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، جنبش مقاومت اسلامی النجباء عراق در واکنش به اقدام آمریکا در تمدید وضعیت اضطراری در قبال عراق تاکید کرد که این اقدام در راستای تداوم‌بخشی به غارت ثروت‌های عراق است و "تهدید امنیت ملی" آمریکا بهانه کاخ سفید برای مداخله در منطقه به شمار می رود.

در این بیانیه با اشاره به حدود دو دهه تجاوز و اشغال سرزمین عراق بدون مشروعیت بین‌المللی آمده است: این وضعیت از سال ۲۰۰۳ با هدف غارت ثروت‌های عراق، هرساله با بهانه‌های واهی تمدید شده است.

جنبش النجباء بهانه تهدید امنیت ملی آمریکا برای تمدید اشغالگری را بزرگ‌ترین تناقض برشمرد و افزود: آمریکا موضوعی را با فاصله هزاران کیلومتر دورتر از مرزهایش تهدیدی برای امنیت ملی تعریف می‌کند و با این بهانه دروغ به خود حق دخالت می‌دهد؛ در حالی‌که دفاع گروه‌های مقاومت از عقاید و امنیت ملی خود در کشوری همسایه یا درون منطقه‌ای و بین‌المللی را جرم قلمداد می‌کند!

در این بیانیه ضمن تأکید بر اینکه رژیم آمریکا بزرگترین تهدید برای جامعه بین‌المللی محسوب می‌شود، آمده است: این واقعیت روز به‌ روز بر همگان آشکار می‌شود و ملت‌ها دریافته‌اند که این رژیم، مانعی در برابر ملت‌هایی است که خواهان استقلال و پیشرفت و ارتقای امنیت هستند.

جنبش النجباء در پایان بیانیه خود اعلام کرد: معتقدیم وضعیت اضطراری باید از جانب ملت‌های مظلومی برقرار شود که جهت خلاصی از نظام مغرور آمریکا تا سرنگونی یا اخراج آمریکا و دست‌نشانده‌هایش از منطقه تلاش می‌کنند. این روش و موضع ماست که هرگز آن را رها نمی‌کنیم./۹۸۸/

ارسال نظرات