۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۷۰۹۴۵۲
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی ابراز کرد؛

واردات بی‌رویه؛ خنجری بر قلب تولید کشور

واردات بی‌رویه؛ خنجری بر قلب تولید کشور
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه واردات بی‌رویه تولید ملی و امنیت شغلی کشور را مختل می‌کند، گفت: واردات بی‌رویه خنجری به قلب تولید کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر در جمع کارگران، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این سخنرانی به مسئله امنیت شغلی، به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های جامعه کارگری اشاره کردند؛ اما نکته حائز اهمیت این اشاره از سوی معظمٌ‌له، توسعه مفهومی و مصداقی مقوله امنیت شغلی و توجه به یکی از ابعاد مغفول این مسئله است.

وی افزود: در بحث امنیت شغلی، آنچه غالباً به‌عنوان ناامنی شغلی مطرح می‌شود، موضوع قراردادهای موقت بین کارگر و کارفرما است که موجب می‌شود امنیت پایدار شغلی وجود نداشته باشد. البته این مطلب درستی است و یکی از مسائلی که باید اصلاح بشود، ایجاد یک قانون عادلانه است که هم کارگر خیالش آسوده باشد، هم کارفرما و کارآفرین بتواند انضباط را در محیط کار تأمین کند؛ باید هر دو طرف بتوانند بهره ببرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری ادامه داد: اما یک نکته مهم در بحث امنیت شغلی این است که ناامنی شغلی فقط ناشی مسئله قراردادهای موقت نیست بلکه عوامل دیگری هم وجود دارد که یک عامل بخصوص این است که وقتی تولید ملی ضربه بخورد، حتماً کار و اشتغال کارگر هم ضربه خواهد خورد و امنیت شغلی متزلزل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه واردات بی‌رویه، خنجری بر قلب تولید کشور است، تصریح کرد: یکی از مواردی که تولید ملی و به‌تبع آن امنیت شغلی کشور را با اختلال جدی مواجه می‌کند، واردات بی‌رویه است، درواقع اینکه مشابه جنسی که در داخل با کیفیت خوب تولید می‌شود، وارد شود خنجری به قلب تولید کشور است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت حمایت از تولید داخلی و خرید کالای داخلی، خاطرنشان کرد: وقتی جنس خارجی را بر جنس داخلی ترجیح می‌دهیم به این معنا است که به نفع یک کارگر خارجی، به یک کارگر داخلی ضربه می‌زنیم؛ لذا باید مسؤولان از واردات بی‌رویه جلوگیری کرده و مردم هم مقید به خرید و استفاده از محصول داخلی باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید و خنثی‌سازی تحریم‌ها، اظهار کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و فعالیت کنیم که شرکت‌های دانش‌بنیان متکثر شده و از نظر کمی و کیفی افزایش یابند؛ زیرا فعالیت مناسب این شرکت‌ها زمینه خنثی‌سازی تحریم‌ها را فراهم می‌کند.

وی افزود: همان‌گونه که شرکت‌های دانش‌بنیان دارویی نیاز ما را به واردات بسیاری از داروهای خارجی مرتفع کردند، این قدرت و انگیزه و استعداد در جوانان ما وجود دارد که در سایر بخش‌ها نیز کشور را از بیگانگان بی‌نیاز کنند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات