۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۷۰۹۴۷۷
امام جمعه موقت کاشان:

نتیجه عمل به وظیفه پیروزی است

نتیجه عمل به وظیفه پیروزی است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: این وعده خداوند در قرآن است که اگر کسی به وظیفه و تکلیف خود عمل کند حتی اگر نتیجه آن شکست هم باشد باز هم پیروز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد در ادامه تفسیر آیه یازدهم سوره مبارکه حضرت ابراهیم، گفت: خداوند وعده نصرت و پیروزی را به جبهه حق در برابرجبهه باطل داده است و سرنوشت جبهه باطل یأس و ناامیدی و شکست است.

وی افزود: از این آیه می‌توان نتیجه گرفت اگر انسان در مسیر صحیح و انبیاء الهی باشد همیشه پیروز است حتی اگربه ظاهر شکست بخورد بازهم پیروزاست.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: این وعده خداوند در قرآن است که اگر کسی به وظیفه و تکلیف خود عمل کند حتی اگر نتیجه آن شکست هم باشد باز هم پیروز است.

وی با بیان اینکه همه ما مأمور به ادای تکلیف و وظیفه هستیم نه مأمور به نتیجه، افزود: انبیاء الهی و پیروان آن‌ها که در مسیرحق قراردارند پیروز هستند حتی اگر مغلوب باشند، اما جبهه مقابل که درمسیر انحراف است در هر حال مغلوب است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: جبهه حق در برابر باطل همانگونه که در دنیا دو سرنوشت کاملا متفاوت و ضد یکدیگر دارند در آخرت نیز دو سرنوشت ضد یکدیگر را دارند و همانگونه که جبهه حق در دنیا عزت و سربلندی و پیروزی حقیقی دارد، جبهه باطل نیز شکست خورده است در آخرت همین سرنوشت را خواهد داشت.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه خداوند در آخرت دو مکان بیشتر ندارد و مکان سومی ندارد، افزود: خداوند در آخرت یک بهشت و یک جهنم بیشتر دارد و بیش از این مکان دیگری ندارد و انسان یا بهشتی و یا جهنمی است.

وی ادامه داد: خداوند برای صالحان خانه بهشتی و برای ظالمان خانه جهنمی آماده کرده و جهنم محل تجمع کافران و بهشت محل تجمع صالحان است و همانگونه که ساکنین بهشت و جهنم ضد یکدیگر هستند، بهشت و جهنم نیز ضد یکدیگر هستند.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه همه نعمت‌ها و لذت‌های روحی و جسمی قابل تصور و فوق تصور در بهشت است، افزود: در بهشت نعمت‌هایی است که حتی در قرآن به آن اشاره نشده است.

وی ادامه داد: برخی نعمت‌ها و لذت‌های بهشتی مانند میوه، آب روان، چشمه و ازدواج دردنیا هم وجود دارد، اما برخی نعمت‌ها و لذت‌های بهشتی که درقرآن به آن اشاره نشده قابل تصور و فوق تصور است.

حجت الاسلام اسلامی تبارگفت: در جهنم نیز هرگونه عذابی که قابل تصور و غیر قابل تصور است برای اهل جهنم که نتیجه اعمال آن‌ها است وجود دارد.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن ۷۷ مرتبه از واژه جهنم استفاده کرده است، افزود: در جهنم همه نوع عذابی وجود دارد که یکی از آن‌ها که در این آیه و آیه بعد به آن اشاره شده است تشنگی شدید است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: همانگونه که یکی از عذاب‌های جهنم آب جهنم است در بهشت نیز آب گوارا، عسل، شیر و شراب بهشتی است و ساقی آن خداوند است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات