۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۷۰۹۵۴۵

کتاب «نظریه پردازی در تبعید»؛ هنر امام خمینی در تبعید

کتاب «نظریه پردازی در تبعید»؛ هنر امام خمینی در تبعید
مؤسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی کتاب «نظریه‌پردازی در تبعید» اثر دکتر حجت‌الله علی محمدی را چاپ و منتشر کرده است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا ، این اثر در پی آن است تا هنر، سیاست و توان امام خمینی را در مقدمه چینی، بسترسازی و آماده کردن شرایط برای طرح و تبیین اصل ولایت فقیه و کیفیت اجرای حکومت بر مبنای این اصل در عصر غیبت را معرفی کند. کتاب حاضر، تلاشی است که در قالب تاریخ شفاهی و بر اساس گفته‌های افراد آگاه و آشنا به محدوده زمانی و مکانی تحقیق، ارائه شده است.
این کتاب شامل پنج بخش است و هر بخش چند فصل دارد.
بخش اول با عنوان «ورود امام به نجف؛ لطف خفیه‌ی الهی» مشتمل بر سه فصل است. در فصل نخست، حوادث زمانی و تصمیم‌های رژیم پهلوی در مورد امام در فاصله زمانی تبعید ایشان به ترکیه تا عزیمت به نجف بررسی شده، فصل دوم با عنوان: «روایت استقبال از یک تبعیدی» در چهار گفتار به روایت استقبال از امام خمینی در شهر‌های سامرا، کربلا و نجف پرداخته است. دیدار‌ها با امام و بازدید‌های ایشان نیز موضوع فصل سوم است.
عنوان بخش دوم، «حوزه‌ی نجف در آن ایام» است.
بخش سوم کتاب حاضر با عنوان «سیاست امام در آماده سازی فکری حوزه نجف»، به دو فصل «فعالیت‌های ایجابی» و «برخورد‌های سلبی» تقسیم شده است.
بخش چهارم کتاب با عنوان «درس فقه امام» در سه فصل تنظیم شده است: در فصل، «امتناع امام از تدریس» بررسی شده است؛ موضوع فصل دوم «تدریس در تبعید» و عنوان سومین فصل، «شاگردان امام در نجف» است.
عنوان بخش پنجم «درس ولایت فقیه؛ طرحی پس از تثبیت در نجف» است که در دو فصل ارائه شده است.
علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از فروشگاه مؤسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی تهیه کنند و یا از صفحه منشورات وبگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی به آدرس www.irdc.ir سفارش دهند.

ارسال نظرات