۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۷۰۹۵۸۳

کتاب جامع ‌حکمت شرق و غرب منتشر می شود

کتاب جامع ‌حکمت شرق و غرب منتشر می شود
کتاب جامع ‌حکمت شرق و غرب؛ مجموعه گفتگو با استاد غلامرضا اعوانی در بیش از هفتصد صفحه به همت مؤسسه انتشارات اطلاعات منتشر خواهد شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا ،کتاب جامع ‌حکمت شرق و غرب؛ مجموعه گفتگو با استاد غلامرضا اعوانی به کوشش سید حسین امامی به زودی  تقدیم به طالبان حکمت الهی می شود.

این اثر در چهار فصل زندگی‌نامه و خدمات علمی و فرهنگی، فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی، فلسفه و حکمت اسلامی و علوم انسانی و هنر در بیش از هفتصد صفحه به همت مؤسسه انتشارات اطلاعات منتشر خواهد شد.

منظور از جامع حکمت شرق و غرب، استاد اعوانی است که به حکمت های شرق و غرب(فلسفه چین، هند باستان، فلسفه و عرفان اسلامی و فلسفه غرببی) تسلط دارد. استاد اعوانی به زبان‌های انگلیسی، عربی و فرانسوی تسلط دارند و با زبان‌های یونانی، لاتین و آلمانی آشنا است. به همین خاطر کتابهای این فرهنگها را به زبان اصلی خوانده است. وی دو بار استاد مهمان در دانشگاه پکن بوده که فلسفه و عرفان اسلامی را به زبان انگلیسی درآنجا تدریس کرده است.


جناب آقای دکتر غلامرضا اعوانی(متولد 1321 از سمنان) در سال 1345 از دانشگاه آمریکایی بیروت، لیسانس فلسفه گرفت. کارشناسی ارشد فلسفه را در سال 1347 و دکتری فلسفه را در سال 1355 از دانشگاه تهران أخذ کرد. سال 1347 عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی شد و در سال 1391 با رتبه استادی تمام بازنشسته شد.


وی ضمن گذراندن دروس فلسفه غرب در دانشگاه تهران، برخی از متون فلسفی اسلامی را نزد استادانی چون مهدی حائری‌‌یزدی، محمد جولستانی، میرزاعبدالکریم روشن، آیت‌الله موسوی گرمارودی، جواد مصلح و دیگران به سبک قدیم آموختم. همچنین در انجمن فلسفه ایران در محضر پرفسور ایزوتسو، پرفسور هانری کُربَن و پرفسور سیدحسین نصر و دیگران شاگردی کردم و تاکنون حدود 9 اثر، تألیف، ترجمه و تصحیح نموده‌ام و دو کتاب نیز به زبان انگلیسی دارم.


اعوانی رئیس هیئت مدیره انجمن بین المللی فلسفه اسلامی و عضو هیئت مدیره فدراسیون بین المللی فلسفه است. او چهره ماندگار فلسفه در سال 1380 انتخاب شد. مقالات انگلیسی که وی در کنگره‌های بین‌المللی ارائه کرده‌ است در شش جلد چاپ شد.

ارسال نظرات