۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۷۰۹۹۲۰
حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی:

زکات دستور عملی اسلام برای زدودن فقر در جامعه اسلامی است

زکات دستور عملی اسلام برای زدودن فقر در جامعه اسلامی است
مازندران - امام جمعه ساری با بیان این که زکات را باید در مال و نفس نهادینه کرد، گفت: قبل از این که عامل زکات در مال باشیم باید عامل زکات در نفس خود باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه شورای زکات استان با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ زکات در جامعه اسلامی، گفت: ترویج، جمع آوری و توزیع زکات در دین مبین اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان این که زکات را باید هم در مال و هم در نفس نهادینه کرد، افزود: قبل از این که عامل زکات در مال باشیم باید عامل زکات در نفس خود باشیم.

امام جمعه ساری با اشاره به این که یکی از عوامل توفیق در امر زکات دوری از لغو است، گفت: اگر زوائد زندگی های امروز هزینه های اضافی است که اگر این تجملات و تشریفات زائد که ناشی از چشم و هم چشمی و رقابت های بی مورد است حذف شود به طور پرداخت زکات در جامعه بیشتر بسیار بیشتر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که هزینه های مازاد زندگی خود را باید به حداقل برسانیم، تصریح کرد: به طور حتم پرداخت زکات می تواند بسیاری از مشکلات جامعه را حل و فصل کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، دستورات دینی را عامل تعالی و سعادت بشری دانست و بیان داشت: اگر همین فرهنگ پرداخت زکات در جامعه اسلامی مورد توجه جدی قرار گیرد، فقر و مشکلات اقتصادی در جامعه نخواهیم داشت.

وی با بیان این که باید از ابزارهای مختلف برای نهادینه کردن فرهنگ زکات در جامعه بهره گیریم، خاطرنشان کرد: زکات یک دستور عملی اسلام برای زدودن فقر و تنگدستی در جامعه اسلامی است که باید مرود توجه قرار گیرد.

امام جمعه ساری با تأکید بر این که باید از مطالعات، افکار و اطلاعات لغو به شدت پرهیز کنیم، تصریح کرد: باید لغو ها را در نفس و در مال ترک کنیم که زکات در نفس و در مال با کیفیت انجام شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که توجه به زکات برکات خداوند متعال را بیشتر خواهد کرد، افزود: در کلام الهی همواره زکات و نماز در کنار هم آمده و این خون نشان دهنده اهمیت زکات است.

افشین ایمانی
ارسال نظرات