۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۷۰۹۹۸۶
آیت الله نوری همدانی:

مسؤولان در راه رفع مشکلات معیشتی مردم از هیچ کوششی دریغ نکنند

مسؤولان در راه رفع مشکلات معیشتی مردم از هیچ کوششی دریغ نکنند
حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: مردم از مسؤولان انتظار دارند دغدغه معیشتی کمتری پیدا کنند از این رو باید گام های دقیق و موثرتری را برداشت.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به اینکه در میان اقشار مختلف مردم از آغاز اسلام هیچ گروهی به اندازه علما عزت و عظمت نداشته است، گفت: علما سه وظیفه مهم دارند که اولین آن تقویت سرمایه های علمی است.

وی با تاکید بر اینکه طلاب و روحانیت باید در مرحله نخست به دنبال کسب علم حقیقی باشند، افزود: علما بایستی در تحصیل آنقدر سرمایه کسب کنند که جوابگوی نیازهای جامعه و مردم باشند و لذا طلبگی کار بسیار مهمی است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه انسان تا فقیه نباشد و به خودسازی نرسد نمی‌تواند در جامعه تاثیرگذار باشد، عنوان کرد: اصل مردم هستند و روز به روز باید برای خدمت به آن ها تلاش شود و رضایت و محبت آن ها را جلب کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مردم از مسئولان انتظار دارند که زندگی نسبتاً مرفهی داشته باشند، تصریح کرد: مردم از ما خیلی انتظار دارند و این مردم در جبهه ها فوج فوج جان دادند و از مسؤولان انتظار دارند دغدغه معیشتی کمتری پیدا کنند لذا در این زمینه باید گام های دقیق و موثرتری را برداشت.

وی با تاکید بر تقویت رابطه روحانیت و مردم و خدمت به ملت افزود: دومین وظیفه مهم روحانیت مردمی بودن و خدمت به آن ها است و طلاب نباید از آن غافل شوند.

این مرجع تقلید ادامه داد: روز قیامت به علما پاداشی داده می‌شود اما به فردی که هم علم داشته باشد و هم به مردم خدمت کرده باشد بیشتر پاداش داده می‌شود.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی جهاد را در کنار خدمت به مردم از رسالت‌های مهم جامعه روحانیت برشمرد و خاطرنشان کرد: معرفی شهدای روحانی به مردم موضوع مهمی است که می‌تواند موجب زنده نگه داشتن مسیر شهدا باشد، کتاب شهداء الوظیفه علامه امینی سعی کرده شهدایی که در جبهه ها حضور داشتند و به شهادت رسیده اند را معرفی کند و بگوید وظیفه علما جهاد و شهادت است.

وی در پایان با اشاره به اینکه برگزاری کنگره شهدای روحانی در ادامه مسیر شهدا تاثیر گذار است، تصریح کرد: ما باید به فکر رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم باشیم و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

ارسال نظرات