۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۷۰۹۹۹۳
آیت الله سعیدی:

در پرتو کنگره شهدای روحانی به جامعه و افراد نیازمند یاری رسانده شود

در پرتو کنگره شهدای روحانی به جامعه و افراد نیازمند یاری رسانده شود
امام جمعه قم گفت: به برکت کارهای جهادی و فرامین رهبری کنگره شهدای روحانی از حالت تشریفاتی خارج شده و باید در پرتو این کنگره کمک هایی به جامعه و افراد نیازمند صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) پیش از ظهر امروز در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه  که در حرم بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به کنگره 4000 شهید روحانی گفت: ریشه این قضیه درس عبرتی است که از واقعه غدیر گرفته ایم و در واقعه غدیر خدا و رسولش در ابلاغ از هیچ چیز کم نگذاشته اند.

وی افزود: پیامبر با شفافیت تمام امیرالمومنین (ع) را به امامت و جانشینی بعد از خود معرفی و از مردم پیمان و اقرار گرفت اما پس از مدت زمان کوتاهی به فراموشی سپردند و این درس بزرگی برای ما است که هرچند امداد الهی حد و ثغوری ندارد اما باید از درون کار کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قم با اشاره به اینکه تجلیل از شهدا ریشه در ماجرای غدیر دارد، ابراز داشت: این کنگره درسی از داستان واقعه غدیر است بنابراین باید باشد و تجلیل از شهدای روحانیت ریشه در غدیر دارد و این شهدا در غیرت دینی و ملی کم نگذاشته اند و لذا شایسته تقدیر هستند.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه یاد افراد صالح موجب نزول رحمت الهی می شود، تصریح کرد: در نماز واجب موظف هستیم از صالحین یاد کنیم و در روایات آمده است که یاد صالحین سبب نزول رحمت الهی خواهد شد.

وی با اشاره به آسیب ها اظهار کرد: به برکت کارهای جهادی و فرامین رهبری معظم اینگونه کنگره ها از حالت تشریفاتی خارج شده است و اگر در پرتو این کنگره کمک هایی به جامعه و افراد نیازمند صورت بگیرد، ثمره این کنگره را لذت بخش تر خواهد کرد.

آیت الله سعیدی امر به معروف و نهی از منکر شهدا را صرف تذکر ندانست و آن را علاج برشمرد و خاطرنشان کرد: عمل شهدا آن ها را رهرو ائمه قرار داده است لذا باید در عمل امر به معروف و نهی از منکر کرد.

وی با پیشنهاد اینکه از زندگی شهدای روحانی و این کنگره مستند بسازید، ابراز کرد: باید کنگره 4000 شهدای روحانی را به حمایت از نظام و دولت گره زد.

ارسال نظرات