۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۳
کد خبر: ۵۴۵۹۸۰
آیت الله کعبی:

جدایی دین از علم ثمره جاهلیت بشر معاصر است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: جدایی دین از علم، ثمره جاهلیت بشر معاصر است که در نهایت به عقب ماندگی منجر می شود.
آیت الله عباس کعبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی در مراسم بزرگداشت و تجلیل از روحانیون ایثارگر که در پنجمین شب از نخستین کنگره شهدای روحانی استان قم در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه برگزار شد، با اشاره به اینکه دین برای هدایت، خدمت، حمایت و نجات انسان ها از سوی خداوند نازل شده است، گفت: اگر دین نباشد انسان در منجلاب بدبختی غوطه ور می شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دین، رهایی بخش انسان ها از معضلات و مشکلات بوده و ساخت یک جامعه معنوی و آرمانی را برای آنها به ارمغان می آورد.

وی با اشاره به مذموم بودن سکولاریسم ابراز داشت: جدایی دین از سیاست بحران معنویت، بحران خانواده، بحران مهدویت و بحران امنیت را در پی داشته و سبب به وقوع پیوستن جنگ های بزرگ می شود؛ جنگ جهانی اول، دوم و غیره در سایه سکولاریسم اتفاق افتاده است.

آیت الله کعبی خاطرنشان کرد: جدایی دین از علم، ثمره جاهلیت بشر معاصر است که در نهایت به عقب ماندگی منجر می شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری فلسفه وجودی روحانیت را خدمت به مردم بر پایه دین خواند و بیان کرد: تبیین و تفسیر مبانی دین، هدایت معنوی، زعامت امت بر پایه دین و همدردی با مردم در عرصه های گوناگون از جمله کارکردهای روحانیت است.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نظریه پردازی برای تحقق تمدن نوین اسلامی و نجات بشریت از نظام سلطه ای که بر پایه الحاد شکل گرفته است، به عنوان وظیفه ای جدید بر عهده روحانیت قرار گرفت.

آیت الله کعبی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بر پایه نظریه تمدنی شکل گرفته است، اظهار داشت: همین موضوع سبب شده است که انقلاب اسلامی دشمنان قسم خورده ای همچون آمریکا و صهیونیسم جهانی داشته باشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نظریه های غرب گرایی، نابودی بشریت و رادیکالیسم افراطی، تکفیر و احیاگری، چهار نظریه برای کنترل و اداره بشریت است، گفت: نظریه احیاگری بهترین ایده برای اداره بشریت است که امام راحل و رهبر معظم انقلاب طرفدران آن هستند، بنابراین کارکرد احیاگری نیز باید سرلوحه عملکرد روحانیت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه حوزه انقلابی به مغنای حرکت روحانیت بر مبنای انقلاب اسلامی است، شهدای روحانی را پیشتاز در این عرصه دانست و یادآور شد: شهدای روحانی مظهر علم و عمل هستند و نقش مبلغ، رزمنده، آموزش دهنده، تبیین گر مبانی دفاع مقدس و نظام اسلامی را برعهده داشتند که به بهترین شکل آن را انجام دادند.

آیت الله کعبی تعداد شهدای روحانی را 4 هزار و 370 نفر عنوان کرد و ابراز داشت: شهدایی همچون شهید آیت الله سعیدی، شهید نواب صفوی، شهید شیخ فضل الله نوری و شحصیت های دیگر از دوران مشروطه تا هم اکنون الگوی تحقق حاکمیت دین بوده اند./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات