۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۷۱۰۰۲۳
دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس ابراز کرد؛

تمرکز دشمن بر ضربه زدن به ولایت فقیه / روحانیت؛ کانون معنویت در دفاع مقدس

تمرکز دشمن بر ضربه زدن به ولایت فقیه / روحانیت؛ کانون معنویت در دفاع مقدس
اصفهان ـ حجت الاسلام ذوالنوری با اشاره به حضور پررنگ روحانیون در دفاع مقدس، گفت: روحانیت سازمان یافته‌ترین کانون و نهاد معنویت در دفاع مقدس بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز در کنگره شهدای روحانی و طلبه استان اصفهان، روحانیت را عظیم‌ترین، سازمان یافته‌ترین، فعال‌ترین و مؤثرترین کانون و نهاد معنویت در دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: گروه‌های مختلفی در تقویت، تعمیق و دوام عوامل معنوی جبهه ها نقش داشتند که مهمترین آن روحانیت بوده است.

وی در ادامه به نقش آفرینی روحانیت در 70 عرصه در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: روحانیت در پشتیبانی دفاع مقدسی نقشی بی بدیل داشت، عرصه‌هایی نظیر مساجد، حسینیه‌ها، راهپیمایی‌ها، تجمعات مردمی و مراسمات فرهنگی و مذهبی توسط روحانیت مدیریت می‌شد و فریاد حقانیت مردم و انقلاب اسلامی بودند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی درحالی به پیروزی رسید که دنیا زیر سلطه 2 قطبی ابرقدرت‌های شرق و غرب بود و این انقلاب اسلامی بود که دو قطبی ابرقدرت‌ها را برهم زد به همین دلیل این قدرت‌ها تمام توان خود را به کارگرفتند تا با انقلاب اسلامی مقابله کنند و 112 رادیو با 10 زبان زنده دنیا شبانه روز مشغول فعالیت علیه انقلاب اسلامی بودند.

حجت الاسلام ذوالنوری با اشاره به توطئه‌های دشمنان در ایجاد ناامنی و ترور و تلاش برای تجزیه کشور در سالهای ابتدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: در این بین علی رغم همه مشکلات و ناامنی ها و دشمنی‌ها و توطئه‌هایی که وجود داشت روحانیت همواره نقش مدیریتی در بحران‌ها به ویژه دوران دفاع مقدس برعهده داشت.

وی ادامه داد: علما و روحانیون ما به مردم نمی‌گفتند به جنگ بروید، بلکه خود در مناطق جنگی حاضر شده و به مردم می‌گفتند شما هم بیایید، همواره شاهد بودیم که روحانیون و طلاب در دفاع مقدس در خط اول هستند و حضوری پررنگ، مؤثر و چشمگیر در این عرصه داشتند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 36 امام جمعه در دوران دفاع مقدس در جبهه‌ها به شهادت رسیده‌اند، تصریح کرد: روحانیت حضور فیزیکی و دوشادوش مردم در دوران دفاع مقدس داشت و همراه با مردم و رزمندگان برای حفظ کشور تلاش و جانفشانی کردند.

وی با اشاره به حضور روحانیونی نظیر شهید میثمی، شهید ردانی پور، شهید کاوه و شهید حجازی در لباس پاسداری، عنوان کرد: این شهدا ابتدا طلبه بودند و براساس وظیفه وارد لباس پاسداری شده و نقش‌های کلیدی و مهمی در دوران دفاع مقدس برعهده داشتند.

حجت الاسلام ذوالنوری به نقش مهم و مؤثر فعالیت‌های تبلیغی روحانیون در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امروز دشمن به دنبال ضربه زدن به روحانیت است و تمام تمرکز دشمنان بر بی‌تأثیر کردن ولایت فقیه متمرکز شده است و تلاش می‌کنند علیه ارزش‌ها و آرمان‌های ما اقدام کرده و آنها را از میان بردارند./1304/

ارسال نظرات