۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۷۱۰۰۵۲
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

آیت الله امینی انقلابی حر بود

آیت الله امینی انقلابی حر بود
استاد حوزه با بیان اینکه آیت الله امینی انقلابی حر بود گفت: آن مرحوم آنجایی که نیاز به نقد بود با حریت تمام این کار را می کرد و کسی نمی توانست او را به جناحی منتسب کند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی پنجشنبه شب در مراسم گرامیداشت آیت الله امینی که در مسجد اعظم حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به مقام علم و عالم گفت: شهید ثانی در کتاب منیه المرید با توجه به آیه ۶۶ سوره کهف دوازده نکته راجع به احترام به عالم بیان می کند.

وی افزود: اجازه، عجز و اطاعت در مقابل عالم از جمله کارهایی است که دانش پژوه باید به آن توجه داشته باشد همچنین باید در راه کسب علم مرید و تسلیم عالم بود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه تکریم عالم تکریم خدا و رسول خدا است، اظهار کرد: در دین اسلام علم برخاسته از حقیقت به پیکر انسانی تشبیه شده است که رأس آن فروتنی، چشم علم و عالم دوری از حسادت و گوش و شنوایی علم، قدرت فهم و درک است.

وی ادامه داد: زبان علم راستگویی، حافظۀ پیکر علم قدرت پژوهشگری و عقل آن شناسایی حوادث و دست آن خدمت به مردم و جامعه است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ویژگی های شخصیتی آیت الله امینی تصریح کرد: پاسخگویی به نیاز روز و جامعه از جمله ویژگی های این عالم بود و احساس نیاز در موضوع تحکیم خانواده و مهدویت موجب نگارش کتابهایی در این زمینه شد.

وی افزود: ۴جلد کتاب آموزشی و تعلیمات دینی برای نوجوانان دبیرستانی نوشته بودند و اغلب کتاب های ایشان در راستای پاسخگویی به نیازهای روز جامعه و حوزه بود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با تاکید بر پارسایی و بی اعتنایی این عالم به دنیا خاطرنشان کرد: ایشان مصداق مبارزه با هوای نفس بود و در عرصه تبلیغ حضور جدی داشت.

وی با بیان اینکه آیت الله امینی انقلابی حر بود، ابراز کرد: در آنجایی که نیاز به نقد بود با حریت تمام این کار می کردند و کسی نمی توانست او را به جناحی منتسب کند و همیشه یار امام و مدافع رهبری بود.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر تدبیر و عقلانیت این عالم مجاهد عنوان کرد: حوادث نتوانست ایشان را از قطار انقلاب جدا کند چرا که تدبیر و عقلانیت از ویژگی های بارز ایشان بود، همچنین محبت به جوانان و ساده زیستی از این عالم نستوه آیت الله امینی ساخته بود.

ارسال نظرات