۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۷۱۰۱۹۰
در چهلمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر؛

بانگ مقاومت و پیروزی در سراسر کشور نواخته می شود

بانگ مقاومت و پیروزی در سراسر کشور نواخته می شود
حجت الاسلام لقمان پور گفت: از جمله برنامه‌های استان قم در چهلمین سالروز آزادسازی خرمشهر، پخش بانگ مقاومت و پیروزی همزمان با سراسر کشور در سوم خرداد خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی لقمان‌پور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم پیش از ظهر امروز در نشست خبری گرامیداشت چهلمین سالروز حماسه آزاد سازی خرمشهر که در سالن شهدای رسانه صدا و سیمای قم برگزار شد، گفت: برای اولین بار در کشور سرلشکر باقری مناسبت های ملی دفاع مقدس را در 43 برنامه به تمام دستگاه ها و نیروهای مسلح ابلاغ کردند که هرماه مناسبت خاص خودش را دارد.

وی با تاکید بر برنامه های خردادماه ابراز کرد: در این ماه 3 برنامه محوری «روز مقاومت ایثار و پیروزی، روز مقاومت و پایداری و تجلیل از مقاومت های مردم دزفول و 27 خرداد سالروز تشکیل جهاد سازندگی و گرامیداشت شهدای جهاد» را خواهیم داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اشاره به گرامیداشت سالروز حماسه آزاد سازی خرمشهر افزود: اگر رسانه ها در جریان این حماسه حضور نداشتند و رشادت های رزمندگان غیور اسلام را بازگو و تبیین نمی کردند قطعاً این حماسه عظیم در آینده پس از جنگ مغفول واقع می شد.

وی نقش رسانه و خبرنگاران را ادامه راه حضرت زینب (س) برشمرد و اظهار کرد: اهالی رسانه با کار روایتگری و جهاد تبیین پیش از هر گروهی به امر رهبری مبنی بر جهاد تبیین لبیک گفته اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم با بیان اینکه «ما مقاوم هستیم» بعنوان شعار محوری برنامه های چهلمین سالگرد آزادسازی خرمشهر در کشور انتخاب شده است، افزود: ۱۵ برنامه محوری به همین مناسبت همزمان با سوم خردادماه و سالروز عملیات الی بیت المقدس در قم انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر برنامه های استان قم در ایام سالروز آزادسازی خرمشهر تصریح کرد: از جمله برنامه های استان صبحگاه مشترک به میزبانی فرماندهی نیروی انتظامی قم و با مدیریت ارتش ساعت 9 صبح روز سوم خرداد و پخش بانگ مقاومت و پیروزی همزمان با سراسرکشور از طریق صدا و سیما در ساعت 11 صبح خواهد بود.

حجت‌الاسلام لقمان‌پور با بیان برنامه های سوم خرداد در استان قم خاطرنشان کرد: همایش تجلیل از پیشکسوتان ارتش استان قم، نمایشگاه کنگره ملی شهدای روحانی، رونمایی از یادمان شهید کلهری، غبار روبی قبور شهدای سوم خرداد، رژه موتوری و ادای احترام به شهدای سوم خرداد و همایش لشکر 17 علی بن ابیطالب از برنامه های این ایام است.

وی افزود: همایش سراسری میراث فرهنگی دفاع مقدس، همایش پیشکسوتان رزمندگان قم، قرائت وصیت نامه شهید اصغر خرد پیشه و اختتامیه یازدهمین دوره ادبی یوسف ویژه خرمشهر قهرمان در قم برگزار می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اشاره به اینکه در شهر قم 39 نقطه توسط نیروهای بعثی بمباران و موشک باران شد، ابراز کرد: در همین راستا برنامه دبیرستان به همت صدا و سیمای قم برگزار می شود.

وی با اشاره به مجوز دانشگاه جهاد و مقاومت در قم تصریح کرد: در برخی از کشورها برخی از عملیات های ما در جنگ 8 ساله به عنوان یک درس در حال تدریس است.

حجت‌الاسلام لقمان‌پور در پاسخ به تاریخ افتتاح موزه دفاع مقدس شهر قم گفت: در سال 1389 به امر رهبری موزه دفاع مقدس قم کلید خورد اما پس از مدتی مورد بی مهری برخی از دستگاه های استان قرار گرفت و موزه در انتظار ردیف بودجه شورای شهر است و امیدواریم در دوران ریاست جمهوری آیت الله رئیسی افتتاح و به بهره برداری برسد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم نسبت به حفظ و آثار دفاع مقدس در شهر قم اظهار کرد: متاسفانه در حفظ و نگهداری یادبودهای دفاع مقدس کوتاهی کرده ایم اما به کمک دستگاه های مختلف در صدد جبران کوتاهی های گذشته هستیم برای مثال به کمک شهرداری خانه شهید زین الدین خریداری و تبدیل به موزه شهید زین الدین شده است و از این دست فعالیت ها را در حال اجرا داریم.

حجت الاسلام لقمان پور با بیان اینکه طی سال گذشته در مجموع ۱۲ کتاب شفاهی و ۹۰ عنوان کتاب در خصوص شهدای قم تدوین شده است، بر تقویت و حفظ تاریخ شفاهی جنگ در قم تاکید کرد.

وی در پایان ابراز کرد: هم اکنون هشت رشته در مقطع کارشناسی ارشد مانند هنر در دفاع مقدس، جغرافیا در دفاع مقدس، جامعه شناسی در دفاع مقدس و غیره، به همراه دو رشته روایت گری دفاع مقدس و معارف دفاع مقدس در مقطع کارشناسی و امور فرهنگی و موزه داری در مقطع کاردانی در باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس قم راه اندازی شده است.

ارسال نظرات