۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۷۱۰۲۲۵
امام جمعه بابل در گفت‌وگو با رسا عنوان کرد؛

طرح اقتصادی دولت؛ مانعی در برابر رانت و فساد

طرح اقتصادی دولت؛ مانعی در برابر رانت و فساد
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین روحانی، جراحی اقتصادی دولت را مانعی بزرگ در برابر رانت و فساد و همچنین عامل شکوفایی اقتصادی کشور دانست.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با اشاره به اجرای طرح اقتصادی دولت برای اصلاح یارانه ها گفت: حمایت از این طرح دولت طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری ضروری است.

وی با بیان این که اجرای این طرح به رفع و اصلاح ساختار بیمار اقتصادی کشور خواهد انجامید، افزود: جراحی اقتصادی دولت موجب جلوگیری از رانت و فساد و همچنین شکوفایی اقتصادی خواهد شد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که در فرایند سابق خیانت های فراوانی نسبت به ارز تخصیصی به وارد کنندگان و تولیدکنندگان صورت گرفت، تصریح کرد: در سیاست جدید اقتصادی دولت، ارز بجای اینکه به نخستین نفر در چرخه تولید و واردات برسد، مستقیماً در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

امام جمعه بابل با بیان این که این اقدام دولت علاوه بر مبارزه با فساد در نظام تولید، توزیع و سیستم بانکی سبب شود مردم نیاز خود را به طور مستقیم تأمین کنند، بیان داشت: سیاست اقتصادی یارانه ای جدید دولت سبب می شود قاچاقچیانی که سود را از جیب و خزانه این مردم در اختیار خود و کشورهای همسایه قرار می دادند، دست این سوداگران قطع شده و خزانه کشور به نفع مردم کشور خودمان مدیریت شود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به این که طبق نظر اکثر کارشناسان اقتصادی اجرای این طرح ضرورت داشته است، افزود: متاسفانه برخی افراد با نگاهی کینه توزانه و جناحی بر علیه دولت قلم و توییت زده و بجای اینکه مصالح مردم را در نظر بگیرند با نگاه جناحی و حزبی برخورد می کنند.

امام جمعه بابل با بیان این که حمایت از این طرح دولت، چشم اندازی روشنی برای اقتصاد کشور را به همراه خواهد داشت، بیان داشت: باید دولت را در اجرای مناسب این طرح یاری دهیم.

وی با انتقاد از سوء استفاده برخی ها از شرایط به وجود آمده، تصریح کرد: مسؤولان ذی ربط باید با نظارت جدی تر بر بازار از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری و با متخلفان به شدت برخورد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که برخی ها در تلاش هستند با فضاسازی رسانه ای در این شرایط کشور را به سمت یک آشوب و فتنه جدیدی سوق دهند، خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران هوشیارانه در مسیر انقلاب و آرمان های نظام حرکت می کنند و هیچ گاه فریب توطئه دشمنان را نخواهند خورد.

امام جمعه بابل با اشاره به این که اجرای سیاست های جدید دولت در حوزه اقتصاد امری ضروری و اجتناب ناپذیر است، تصریح کرد: متأسفانه در سال های اخیر به دلیل دو نرخی بودن قیمت ارز، مشکلات بسیاری در کشور به وجود آمد که جبران ناپذیر است.

وی با تأکید بر اینکه دولت باید از اقشار کم درآمد در مسیر اجرای این طرح حمایت بیشتری داشته باشد، افزود: باید با برنامه های حمایتی مناسب از بروز مشکلات برای قشر آسیب پذیر جامعه جلوگیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی بر ضرورت تغییر الگوی مصرف در انرژی و سایر زمینه ها از سوی مردم تأکید کرد و گفت: متأسفانه در حال حاضر یک سوم نان تولیدی در کشور به هدر می رود و این به معنای از بین رفتن منابع است و ما هم وظیفه داریم به دولت انقلابی در اجرای این طرح کمک کنیم./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات