۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۷۱۰۲۱۹
نماینده ولی فقیه در مازندران:

ترویج فرهنگ وارداتی موجب از بین رفتن ارزش های دینی و انقلابی می شود

ترویج فرهنگ وارداتی موجب از بین رفتن ارزش های دینی و انقلابی می شود
مازندران - امام جمعه ساری تجربه ثابت کرده هر جا پای استکبار و فرهنگ غرب وارد شد شاهد از بین رفتن ارزش های بومی و بی اعتنایی به فرهنگ داخلی و ترویج فرهنگ وارداتی بودیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار مدیر کل تربیت بدنی استان با تقدیر از مدال آوران استان در رشته های میادین مختلف ورزشی گفت: این افتخار آفرینی ها با حداقل امکانات به دست آمده است و امکانات ورزشی موجود در تراز استان نیست.

وی با بیان این که ورزشکاران مازندرانی با حداقل امکانات حداکثر بهره وری و موفقیت را بدست آوردند، افزود: باید از ظرفیت های موجود به منظور حمایت از این ورزشکاران استفاده شود.

امام جمعه ساری با اشاره به این که انسان از دو بخش جوارح و جوانح تشکیل شده است، گفت: باید هم در تقویت بعد جسمی و هم روحی تلاش کنیم چون عدم توجه به این دو بخش موجب عقب ماندگی می شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که یکی از عوامل عقب ماندگی ها این است که بعضی ها اراده، عزم جدی و قوی را ندارند، تصریح کرد: بی ارادگی موجب عقب افتادگی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که در دنیای غرب معنویت، ورزش و جوارح از هم جدا است، خاطرنشان کرد: اما در ورزش های بومی و سنتی ما نظیر همین ورزش زورخانه ای همه این ها در هم آمیخته است.

وی با بیان این که ورزش های بومی ما سرشار از ارزش های دینی و فرهنگ غنی سنتی و آمیخته با عشق به اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: این شاخصه ها در ورزش های وارداتی دیده نمی شود و حتی در این ورزش های وارداتی شاهد رفتارها و حرکت های ناپسند هستیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که یکی از سیاست های بد استکبار از بین بردن ارزش های بومی است، بیان داشت: تجربه ثابت کرده هر جا پای استکبار و فرهنگ غرب وارد شد شاهد از بین رفتن ارزش های بومی بودیم و بی اعتنایی به فرهنگ داخلی و ترویج فرهنگ وارداتی بودیم.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود ورزش زورخانه ای را آمیزه ای از بعد جسمانی، فرهنگ اصیل ملی و ارزش های دینی و انقلابی دانست و تصریح کرد: این ورزش هم به جسم قوت می دهد و هم به روح ما غنا می بخشد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات