۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۷۱۰۱۳۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران خبرداد؛

مشارکت ۷۹ درصدی در ششمین دوره انتخابات شورای هیأت های مذهبی مازندران

مشارکت ۷۹ درصدی در ششمین دوره انتخابات شورای هیأت های مذهبی مازندران
مازندران - حجت الاسلام شریف تبار از مشارکت ۷۹ درصدی مسؤولان هیأت های مذهبی در انتخابات این شورای در مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام شریف تبار، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جلسه شورای هیأت های مذهبی گفت: هزار و 681 هیأت مذهبی در ششمین دوره انتخابات این شورا در شهرهای استان شرکت کردند.

وی با بیان اهمیت برگزاری این انتخابات در دوره های مختلف، اظهار داشت: ششمین دوره از این انتخابات با افزایش 15 درصدی شرکت کنندگان نسبت به دوره قبل در 24 شهر استان همزمان با سراسر کشور برگزار شد که پس از تایید صحت انتخابات و افراد منتخب، به صورت استانی و سپس کشوری نیز برگزار خواهد شد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران بیان داشت: با توجه به دستورالعمل برگزاری انتخابات و شرکت کنندگانی که مجاز به رای دادن هستند این دوره با استقبال خوبی از سوی مسؤولان هیأت های مذهبی روبرو شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، به اهداف تشکیل شورای هیأت های مذهبی در شهرهای استان اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی و اتخاذ تدبیر و استفاده از ظرفیت های هیئات مذهبی برای تحقق اهداف چشم انداز ایران 1444 در گام دوم انقلاب مبتنی بر راهبردهای کلان ملی و راهبرد سازمان هیأت های مذهبی و بصیرت افزایی و تعمیق مبانی انقلاب اسلامی که مبعث از تعالیم اهل بیت(ع) در جامعه هیئات، از اهداف تشکیل این شورا است.

حجت الاسلام شریف تبار ضمن قدردانی از ائمه جمعه و همچنین مسؤولان استان در برگزاری این دوره از انتخابات، خاطر نشان کرد: در این دوره از انتخابات حضور کاندیداها با مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری نسبت به دوره های قبل رشد چشمگیری داشته است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه هیأت‌های مذهبی بسترساز محبت به خاندان اهل بیت(ع) در جامعه هستند، افزود: هیأت های مذهبی حلقه اتصال بین مردم و اهل بیت (ع) هستند.

حجت الاسلام شریف تبار با بیان این‌که هیأت های مذهبی در نهادینه کردن ارزش های دینی در بین جامعه مؤثر هستند، اضافه کرد: امروز حضور جوانان و نوجوانان در هیأت های مذهبی موجب جلوگیری هرگونه انحرافات در بین جامعه می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با تاکید بر این که هیأت های مذهبی باید پرچم انقلاب و پیروی از ولایت را برای همیشه در دست داشته باشند، گفت: این تشکل های دینی همواره در طول تاریخ، تریبون نشر معارف عاشورایی بوده و شور حسینی را زنده نگه داشتند.

وی با اشاره به این که هیأت های مذهبی نقش مهمی در روشنگری و ساماندهی نیروهای مؤمن و پیروان اهل بیت(ع) در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن برعهده دارند، افزود: فلسفه تشکیل هیأت های مذهبی، افزایش معرفت دینی است./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات