۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۷۱۰۰۳۳
نماینده ولی فقیه در مازندران:

بسیج کارگری باید به دنبال تقویت و رشد کار، تولید و اصلاح شرایط باشد

بسیج کارگری باید به دنبال تقویت و رشد کار، تولید و اصلاح شرایط باشد
مازندران - امام جمعه ساری به نامگذاری امسال رهبری اشاره کرد و گفت: این تنها یک شعار نیست بلکه یک راهبرد است و نباید به بهانه شعار بودن با آن برخورد شعاری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار مسؤول بسیج کارکران و کارخانجات کشور با اشاره به این که اگر کار و کارگر محترم و مقدس است پس هر فعالیتی که در این حوزه به بهبود کار، اصلاح فضای کسب و کار و به تعالی فرهنگی، اخلاقی و معنوی کارگران و به رشد صنایع و تولید در کیفیت و کمیت و به خصوص به دانش بنیان بنیان شدن صنایع ما محترم و مقدس خواهد بود.

وی با بیان این که محیط کار و تولید یک عبادتگاه است، افزود: بسیجیان ما باید به فضای تقدس، نورانیت و معنویت این محیط در کنار تلاش و جهادی که باید انجام دهند افتخار کنند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که فلسفه حضور بسیج در هر فضا و حوزه ای نخست تقویت مسؤولیت خاص آن بخش است، ادامه داد: همچنین تقویت اخلاق دینی و ارزش های انقلاب اسلامی دومین دلیل حضور بسیج در بخش های مختلف است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با تأکید براین که بسیج کارگری باید به دنبال تقویت و رشد کار، تولید و اصلاح شرایط باشد، افزود: علاوه بر آن باید ارزش هایی که شهدا برای آن به شهادت رسیدند و ارزش های انقلاب را در آن محیط پررنگ کنند.

وی با بیان این که نباید در محیط کار و کارگری در این شرایطی که دولت دست به یک جراحی اقتصادی زده شاهد احتکار و حتی قاچاق کالا در کشور باشیم، خاطرنشان کرد: در این شرایط خاص این مسأله زیبنده کشورمان نیست و بسیج در این خصوص مسؤولیت سنگینی دارد.

امام جمعه ساری با اشاره به این که بسیجیان نباید اجازه دهنده واحد های تولیدی به سمت مشکلات حرکت کنند، افزود: بسیج علاوه بر این که باید یک چشم بنیایی برای نظام در محیط کار باشد و باید همواره یک گزارش صحیحی از وضعیت موجود ارائه کند.

وی با تأکید براین که باید موانع موجود در بخش تولید برداشته و مشکلات حقوقی و قانونی اصلاح گردد، بیان داشت: اگر شبکه های نفوذی نیز در این بخش ایجاد مشکل می کنند باید شناسایی و به شدت با آنها برخورد شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که مازندران از نظر صنایع فقیر است، تصریح کرد: به نام کشاورزی بیش از دو دهه به این استان مجوز صنعتی شدن ندادند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین اشاره کرد و گفت: این تنها یک شعار نیست بلکه یک راهبرد است و نباید به بهانه شعار بودن با آن برخورد شعاری شود.

وی با تأکید براین که تولید ما باید دانش بنیان شود، افزود: علی رغم این که در سال گذشته مقام معظم رهبری بر رونق و جهش تولید تأکید داشتند، اما اقداماتی که در این خصوص صورت گرفت نه تولید چندان رونقی پیدا کرد و نه این که شاهد جهش تولید بودیم./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات