۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۷۱۰۳۲۸

چرایی نصب نماد بیت‌المقدس در کابل

چرایی نصب نماد بیت‌المقدس در کابل
سخنگوی شهرداری کابل گفت: نماد‌های اصلی پایتخت افغانستان ریشه در سنت، فرهنگ و دین اسلام دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شهرداری کابل یک هفته پس از شهادت «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره به دست نظامیان صهیونیست، نماد بیت‌المقدس را در مهمترین مکان جغرافیایی و ارتباطی کابل نصب کرده است.

«نعمت‌الله بارکزی» سخنگوی شهرداری کابل در گفتگو با خبرگزاری ایران‌پرس درباره اهمیت نصب نماد بیت‌المقدس در کابل تصریح کرد، نماد قبله نخست مسلمانان در میدان و مسیر اصلی کابل به دیگر مناطق افغانستان نصب شده است.

سخنگوی شهرداری کابل تاکید کرد، بدون شک بیت‌المقدس و مسجد الاقصی ارتباط فرهنگی و اسلامی با افغانستان دارد و، چون قبله نخست مسلمانان بوده، برای همه دارای اهمیت است.

نعمت‌الله بارکزی با بیان اینکه مهمترین نماد‌های فرهنگی و سنتی در بهترین مکان‌های کابل نصب می‌شود افزود، نماد مسجد القصی، قبله نخست مسلمانان در مهمترین مسیر کابل نصب شده است که این مکان مهم، کابل را به جنوب افغانستان وصل می‌کند و ۱۰ استان افغانستان از این مسیر به کابل وصل می‌شود.

«حبیب الرحمن مایار» شهروند افغان ساکن کابل هم در گفتگو با ایران‌پرس تصریح کرد: مسجد‌الاقصی آرمان ماست و قبله نخست مسلمانان بوده که رژیم اسرائیل آن را اشغال کرده است.

این شهروند افغان گفت: ساخت و نصب نماد مسجد الاقصی در کابل قابل ستایش است و درخواست می‌شود در همه شهر‌های افغانستان و کشور‌های اسلامی مانند نماد مسجد الاقصی و قدس نصب شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما ضد اسرائیل و برای کمک به مردم فلسطین حاضر به جهاد هستیم و خواستار این هستیم که در همه کشور‌های اسلامی، مردم ضد اسرائیل جهاد کنند./۹۸۸/

ارسال نظرات