۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۷۰۷۷۹۶
یک مقام طالبان:

شیعه و سنی اعضای یک پیکر هستند

شیعه و سنی اعضای یک پیکر هستند
عبدالسلام حنفی در دیدار با خانواده شهدای حمله به مسجد شیعیان در مزار شریف با تاکید بر اینکه حمله به مساجد جایی در اسلام ندارد، بر وحدت بین شیعه و سنی تاکید کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، رسانه های افغانستان روز یکشنبه با پوشش این دیدار نوشتند: حنفی با اشاره به حملات اخیر در ولایت‌های مختلف افغانستان اظهارداشت: "ما همه یک پیکر هستیم، در بین ما شیعه و سنی و پشتون و تاجیک و ازبک و ترکمن وجود ندارد، ما همه یک پیکر واحد هستیم و اکثریت جمعیت افغانستان همه مسلمان هستند."

وی درباره حمله اخیر به مسجد شیعیان در مزارشریف و حمله به مسجد اهل سنت در قندوز افزود: «این حوادثی که در داخل مساجد، تکایا، معابد، حوزه‌های علمیه، خانه‌ها و در داخل بازارها رخ می دهد، در چارچوب اسلام هیچ جایگاهی ندارد.»

معاون نخست وزیر طالبان با تاکید بر اینکه تمام نقاط افغانستان تحت کنترل آن‌هاست، گفت: مسئولیت هر شهروند این است که در هر نقطه‌ای که دشمن دین، وطن و وحدت را پیدا می‌کنید آن‌ها را به نیروهای امنیتی بسپارید تا مطابق دستور شریعت مجازات شوند.

حنفی پیش از این نیز گفته بود که در افغانستان بین اهل تشیع و اهل تسنن هیچ تبعیض و اختلافی وجود ندارد و طالبان به هیچکس اجازه دامن زدن به اختلافات مذهبی را نمی‌دهد.

پنجشنبه گذشته در حمله تروریست ها به یک مسجد شیعیان در مزار شریف بیش از ۱۰۰ نمازگزار این مسجد شهید و زخمی شدند.

در عین حال مقامات افغانستان اعلام کردند که ده ها نفر دیگر طی چهار بمب‌گذاری در سراسر این کشور کشته شده‌اند.

گروه دولت اسلامی (داعش) مسئولیت این حمله و همچنین بمب‌گذاری دیگری در شهر قندوز را برعهده گرفت که در آن ۴ نفر کشته شدند.

همچنین انفجار بمب‌های کنار جاده‌ای در کابل و ولسوالی خوگیانی ننگرهار در شرق رخ داد که دست‌کم ۴ نیروی طالبان را کشت.

مسجد شیعیان در محله‌ای به اسم "سه دکان" در شمال روضه، در شهر مزار شریف قرار دارد.

همچنین انفجار بمب‌های کنار جاده‌ای در کابل و ولسوالی خوگیانی ننگرهار در شرق کشور رخ داد که دستکم ۴ نیروی طالبان را کشت و در کابل دو کودک زخمی شدند.

طالبان مدعی شکست دادن گروه داعش شده اما این گروه همچنان چالش امنیتی اساسی برای حکومت طالبان است.

انفجار در مسجد شیعیان در مزار شریف، از خونبارترین حملات بعد از روی کار آمدن گروه طالبان به قدرت است.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان و معاون وزارت اطلاعات این گروه، ساعت‌ها بعد از وقوع چند انفجار در شهرهای مختلف افغانستان در صفحه توییترش واکنش نشان داده است.

وی ضمن محکوم کردن این انفجارها که باعث کشته و زخمی شدن ده‌ها غیرنظامی شد، نوشته است که نیروهای آنها تجربه زیادی در از میان برداشتن "فتنه انگیزها و عناصر شرور" دارند و به‌زودی عاملان رویدادهای امروز شناسایی خواهند شد.

انفجار دیگر در داخل مسجد اهل سنت در شهرستان امام صاحب ولایت قندوز نیز منجر به شهادت و زخمی شدن حدود ۸۰ نمازگزار شد./۹۸۸/

ارسال نظرات