۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۷۱۰۳۷۰
مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان سپاه کربلا خبر داد؛

برپایی نمایشگاه آثار و تألیفات پیرامون شهدای روحانی مازندران

برپایی نمایشگاه آثار و تألیفات پیرامون شهدای روحانی مازندران
مازندران - حجت الاسلام نبوی از برپایی نمایشگاه آثار، تألیفات و پژوهش پیرامون شهدای روحانی مازندران در حاشبه کنگره ملی شهدای روحانی در قم خبر داد.

حجت الاسلام سید میثم نبوی، مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان سپاه کربلا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با اشاره برپایی غرفه آثار، تألیفات و پژوهش پیرامون شهدای روحانی مازندران در حاشیه برگزاری گنگره شهدای روحانی در قم گفت: برای لبیک به فرمانده رهبر معظم انقلاب که دفاع مقدس یک گنجینه تمام نشدنی است، اقدام به برپایی نمایشگاه ردای سرخ، از حجره تا سنگر کردیم.

وی از برپایی غرفه محصولات فرهنگی شامل کتاب ها، تالیفات، پژوهش‌های شهدای روحانی و آثاری از عالمان مجاهدان استان در حاشیه برگزاری این کنگره خبر داد و افزود: علاوه بر این وصیت نامه ها، دلنوشته‌ها و زندگی نامه شهدا در قالب مکتوب و نرم افزاری برای ارئه عموم تهیه شد.

مسؤول سازمان بسیج طلاب سپاه کربلا در بخش دیگری از سخنان خود به محتوای این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه آثار، تألیفات و پژوهش هایی مربوط به شهید شیخ فضل الله نوری، شهدای ترور روحانی، شهدای روحانی دفاع مقدس و همچنین شهید ولی الله سلیمانی فر نخستین شهید روحانی جاویدالاثر استان به نمایش گذاشته شد.

حجت الاسلام نبوی همچنین از ارائه آثاری پیرامون شهدای روحانی انقلاب و همچنین شهدای روحانی مدافع حرم در بخشی در این نمایشگاه خبر داد و افزود: معرفی شهدای روحانی به عنوان پیشگامان عرصه های مختلف انقلاب به جامعه امروز امری ضروری است.

وی با بیان این که روحانیت در طول تاریخ همواره پیشگام حرکت های اجتماعی و مردمی بوده است، تصریح کرد: در چهار دهه اخیر این قشر اثرگذار جامعه اسلامی پرچم ارزش های دینی، الهی و انقلابی را در این کشور برافراشته است.

مسؤول سازمان بسیج طلاب سپاه کربلا با اشاره به این که روحانیت در هشت سال دفاع مقدس پیشگام بوده است، افزود: تقدیم چهار هزار شهید روحانی در هشت سال دفاع مقدس، خود گواهی بر حضور پررنگ این قشر در جنگ تحمیلی است.

حجت الاسلام نبوی همچنین به تقدیم 400 شهید طلبه و روحانی مازندرانی در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: حضور روحانیت در جبهه های حق علیه باطل هم رزمی و هم تبلیغی بوده است.

وی با بیان این که حضور روحانیت در جبهه های حق علیه باطل به همراه تقویت معنویت و ارزش های دینی و انقلابی بود، خاطرنشان کرد: امروز ضرورت دارد نقش برجسته روحانیت در هشت سال دفاع مقدس بیش از پیش برای نسل جوان تبیین و تشریح شود.

مسؤول بسیج طلاب سپاه کربلا با اشاره به این که تداوم و بقای انقلاب در گروه حرکت جهادی است، تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب بدون تفکر جهادی و فرهنگ ایثار و شهادت مشکلات کشور حل نمی‌شود، از همین رو، اقدامات جهادی روحانیان مازندران هم در نمایشگاه به نمایش گذاشته شد.

حجت الاسلام نبوی با بیان این که روحانیت در هر عرصه و صحنه ای مدافع حریم انقلاب و ولایت بوده است، خاطرنشان کرد: امروز نیز مهم ترین وظیفه روحانیت تبیین صحیح ارزش های دینی و انقلابی برای خنثی سازی توطئه های دشمنان است./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات