۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۷۱۰۵۲۲
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی ابراز کرد؛

علما و روحانیون؛ پیشگامان جهاد و شهادت

علما و روحانیون؛ پیشگامان جهاد و شهادت
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: در طول تاریخ اسلامی، بذل جان در مسیر عقیده، سیره تاریخی علما و روحانیون شیعه به‌عنوان پیشگامان جهاد و شهادت بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، در کنگره چهار هزار شهید طلبه و روحانی کشور و 72 شهید طلبه و روحانی خراسان شمالی که در مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد، با اشاره به صبغه تاریخی روحانیت در مبارزه در راه حفظ دین، اظهار کرد: وقتی به قصه شهدای اهل علم نگاه می‌کنیم می‌بینیم از زمان ائمه(ع) تاکنون، جهاد و شهادت جزء لاینفک حیات علما بوده است.

وی افزود: اینکه همه ائمه ما به غیر از مهدی موعود(عج) به شهادت رسیده‌اند، نشان می‌دهد تاریخ شیعه با جهاد و مبارزه و شهادت عجین بوده و در طول قرن‌های متمادی علمای زیادی زندانی و شکنجه شده و به شهادت رسیده‌اند و زندگی آن‌ها با دشواری‌های فراوانی در راه دین توأم بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: علمای زیادی در طول تاریخ تا عصر کنونی شهید راه عقیده شدند و با وجود تمام دشواری‌ها و شکنجه‌ها، به پای اعتقاد خود ماندند و در برابر اقدامات دشمنان دین و فتنه‌های گروه‌های انحرافی ایستادگی کردند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در واقع بذل جان در مسیر عقیده، سیره تاریخی علما و روحانیون به‌عنوان پیشگامان جهاد و شهادت است.

گفتنی است، یادواره 72 شهید طلبه و روحانی خراسان شمالی هم‌زمان با کنگره ملی ۴ هزار شهید روحانی کشور امروز در مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد.

در دوران هشت سال دفاع مقدس، روحانیون در کنار تبیین و تبلیغ معارف اسلامی در عرصه دفاع از انقلاب و ایران اسلامی هم نقش مؤثری داشتند؛ به‌گونه‌ای که در دوران دفاع مقدس نسبت به جمعیت این قشر، بیشترین شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کردند.

پخش بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای ستاد کنگره ملی شهدای روحانی، سخنرانی رئیس‌جمهور و فرمانده کل سپاه در قم از برنامه‌های این کنگره بود و در حاشیه برگزاری این کنگره نیز نمایشگاهی از آثار شهدای روحانی در مصلای قم برپا شده که تا دهم خرداد آماده بازدید علاقه‌مندان است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات