۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۷۱۰۵۶۴
آیت الله کعبی تشریح کرد؛

نقش مهم بسیج حقوقدانان در دفاع از نظام و به چالش کشیدن حقوق بشر غربی

نقش مهم بسیج حقوقدانان در دفاع از نظام و به چالش کشیدن حقوق بشر غربی
نماینده خبرگان گفت: دفاع از نظام در مقابل سلطه گران و به چالش کشاندن دوگانه های حقوق بشر غربی عرصه و میدانی است که بسیج حقوقدانان کشور باید ورود پیدا کند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی نماینده مجلس خبرگان رهبری در دیدار رئیس بسیج حقوقدانان کشور و شورای بسیج حقوقدانان کشور گفت: بسیج حقوقدانان ظرفیت عظیمی در احقاق حق، اقامه عدل، جهاد تبیین حقوقی، ایجاد تحول در نظام حقوقی کشور و در جهت تقسیم کار و توزیع دارد که با استفاده از ظرفیت حقوقدانان مومن و انقلابی پای کار می تواند نقش سازنده ای را در جامعه ایفا کند.

وی با بیان اینکه اگر جذب و سازماندهی خوب و تداوم در آموزش و ایجاد انگیزه به وجود بیاید و در جهت اهداف انقلاب اسلامی ماموریت هایی برای حقوقدانان تعریف کنیم قطعاً تحول بزرگی را می توانند رقم بزنند، ابراز کرد: فعالیت بسیج حقوقدانان در دو حوزه تئوریک و عملیات متصور است که در حوزه عملیات میدانی و شبانه روزی کار می کنید اما در حوزه طرح و برنامه برای حل مسائل اساسی کشور و در بُعد تئوریک و ایجاد تحولات بنیادین براساس نظام حقوقی اسلام بایستی یک حرکت مناسبی صورت گیرد.

آیت الله کعبی با تاکید بر حل مسائل بنیادین کارشناسی شده مثل نظام معیشت، جمعیت، محیط زیست، فضای مجازی و حجاب و عفاف توسط بسیج حقوقدانان اظهار کرد: حضور در صحنه بین الملل و دفاع از نظام اسلامی در مقابل نظام سلطه و به چالش کشاندن دوگانه های حقوق بشر غربی عرصه و میدان دیگری است که بسیج حقوقدانان کشور باید ورود پیدا کند و اساتید حقوقدان باید به میدان بیایند و لذا باید از ظرفیت اساتید حقوقدان بهره برد.

رییس هیات اندیشه ورزی بسیج حقوقدانان کشور با اشاره به ویژگی های بسیج حقوقدانان در تراز انقلاب اسلامی عنوان کرد: پیش نیاز بسیج حقودانان در تراز انقلاب اسلامی ساخت جامعه حقوقی بر مدار ایمان و عمل صالح است که اگر اندیشه حقوقدان ما براساس ایمان شکل نگیرد و انگیزه ذاتی برای عمل صالح حقوقی پیدا نکند با استفاده از فن حقوقی دچار ریزش می شود و چالش هایی را به وجود خواهد آورد.

ویژگی های بسیج حقوقدانان در تراز انقلاب اسلامی

نماینده مجلس خبرگان رهبری زیرساخت اصلی یک حقوقدان را ایمان و عمل صالح برشمرد و تصریح کرد: نسل جوان حقوقدان باید در تراز شهید دیالمه و شهریاری ها باشند، جامعه به حقوقدانانی از نسل مومن انقلابی پای کار، باانگیزه، بانشاط و پاسخگوی جهادی نیاز دارد همچنین اگر بتوانید در حوزه فعالیت های فرهنگی محتوایی خانواده بسیجیان حقوقی را فعال کنید کار موثری را شاهد خواهیم بود.

وی با تاکید بر پیشگیری از جرائم خاطرنشان کرد: به کمک ائمه مساجد و حقوقدانان باید بتوانید آیات و احادیثی که جامعه را به سمت پیشگیری از وقوع جرم سوق می دهد را به مردم آموزش دهید، مثلاً حادثه فروریزی ساختمان در آبادان چند منشأ از جمله بی توجهی نسبت به استحکام ساختمان و مجوزهای قانونی نظام مهندسی و ایمنی کار و کارگاه در دل خود دارد.

وی افزود: کسانی که توجهی به استحکام ساختمان از لحاظ نظام مهندسی ندارند و کسانی که بدون مجوز با جان مردم بازی می کنند سوداگران مرگ هستند و تفاوتی با قاچاقچیان مواد مخدر ندارند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه فرهنگ حقوقی برای حفظ جان، مال، ناموس و کرامت مردم حائز اهمیت است، اظهار کرد: هرکجا که یک مجموعه با انگیزه و هوشمند و با برنامه شکل بگیرد تحولی را به وجود می آورد و خوشبختانه در جمع بسیج حقوقدانان چنین انگیزه ای وجود دارد.

رییس هیات اندیشه ورزی بسیج حقوقدانان کشور در پایان با تاکید بر اهمیت کار بسیج حقوقدانان کشور ابراز کرد: بسیج حقوقدانان باید نماد حق گرایی و حق مداری باشد به گونه ای که اگر نام بسیج حقوقدانان بیاید مردم بدانند جایی در بسیج هست که از این طریق می توانند به حق و حقوق خود برسند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
قوانین غربی نوعا ضد بشری هستند
0
0