۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۷۱۰۵۶۵
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد:

یکی از مشکلات بزرگ در کشور ایجاد هزینه بدون نگاه به خلق ثروت است

یکی از مشکلات بزرگ در کشور ایجاد هزینه بدون نگاه به خلق ثروت است
امام جمعه موقت تهران با اشاره به لزوم کاهش هزینه‌های اجرایی گفت: یکی از مشکلات بزرگ در کشور ایجاد هزینه بدون نگاه به خلق ثروت است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران صبح امروز در نشست شورای اداری استان تهران خطاب به رییس‌جمهور اظهار داشت: کارهای بزرگ و‌ مهمی در این مدت انجام شده که از مهمترین آن‌ها طرح هدفمندی یارانه‌ها بوده و لازم است که از مسئولان اجرای آن به ویژه مسئولان اداری، امنیتی و انتظامی قدردانی داشته باشیم.

وی در ادامه در مورد اصلاحات اقتصادی رییس‌جمهور، گفت: یکی از مسائل مهم کشور که نقش پررنگ و قابل توجهی در تحقق ایده اقتصادی شما مبنی بر کنترل تورم و رشد اقتصادی دارد، ذخایر ارزی کشور است. اگر ما ذخایر ارزی قابل اتکا نداشته باشیم رشد مناسب نخواهیم داشت.

امام جمعه موقت تهران گفت: از انتصاب درست شما در رأس صندوق توسعه ملی تشکر دارم و جا دارد که توجهی ویژه به نظرات کارشناسی که از این صندوق می‌رسد داشته باشید.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی همچنین بیان داشت: جای تاسف است که برداشت از این صندوق در سال ۱۴۰۰ نسبت به پرداخت به آن بیشتر بوده است در حالیکه در برخی کشورهای منطقه که شاید بعد از ما این صندوق را ایجاد کردند اما ذخایر از ۱۰۰۰ میلیارد دلار گذشته است.

وی ادامه داد: نکته دومی که از شما تقاضا دارم کاهش هزینه های اجرایی است. یکی از مشکلات بزرگ در کشور ایجاد هزینه بدون نگاه به خلق ثروت است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد با اشاره به اهمیت شرکت‌های دانش بنیان، گفت: اگر شرکت های دانش بنیان ستون فقرات اقتصاد ایران هستند و می‌توانند خلق ثروت داشته باشند باید عرض کنم که تهران پایتخت شرکت‌های دانش بنیان است. شرکت هایی که با دانش، علم، ایمان و اعتقاد به ارزش‌های انقلاب اسلامی کارهای بزرگی کرده و خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات عمده اقتصادی کشور و ریشه آن اشاره کرد و بیان داشت: شما به عنوان کسی که دیروز سکاندار دستگاه های قضایی بودید از مشکلات اطلاع و به راه‌های حل آن اشراف دارید. یکی از مهم‌ترین و عمده ترین مشکل اقتصاد ایران، نظام بانکی و حوزه زمین است. از شما خواهش دارم تمام توان خود برای اصلاح نظام بانکی به کار بگیرید.

امام جمعه موقت تهران گفت: در حوزه زمین مدیرکل بازرسی استان اخیرا در گزارشی که برای بنده داشت گفت در یکی از شهرستان‌ها طی یک ماه کار یک گروه اعزامی ۴۰۰ مورد تخلف شناسایی شد، تقاضا دارم با جدیت به این موضوع ورود کرده و به این مشکل رسیدگی کنید.

ارسال نظرات