۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۷۱۰۵۶۸
حجت الاسلام رعایتی:

روحانیت همواره خدمتگزار مردم و نظام اسلامی بوده است

روحانیت همواره خدمتگزار مردم و نظام اسلامی بوده است
مازندران - نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا به نقش برجسته روحانیت در صحنه های مخلتف انقلاب گفت: روحانیت همواره در خدمت مردم بوده و خدمتگزار نظام و اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، همایش بزرگداشت ۴۰۰ شهید طلبه و روحانی مازندران در سالن اجتماعات غدیر ستاد سپاه استان برگزار شد.

حجت الاسلام رعایتی، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در این مراسم ضمن گرامیداشت حماسه سوم خرداد و سالروز فتح خرمشهر و شهادت مظلومانه امام جعفر صادق(ع) با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید، گفت: دشمنان انقلاب هرروز ذلیل‌تر از گذشته می‌شوند.

وی با اشاره به این که شهدای روحانی بیشترین شهید را در اقشار مختلف دارند، افزود: دشمن با همه قوا و با تمام زرو و زور در حال هجمه به روحانیت هستند و دلیلش هم کاملا مشخص است.

حجت الاسلام رعایتی در ادامه با اشاره به سالروز حماسه فتح خرمشهر، و با بیان اینکه صدام ملعون گفته بود یک هفته تهران را فتح می کند، اضافه کرد: اگر تاریخ را بررسی کنیم می‌بینیم که خرمشهر در طول تاریخ، چند بار اشغال شد، اما در دوران دفاع مقدس مردم ایران دیگر اجازه ندادند خرمشهر به دست دشمن بیفتد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در ادامه سخنان خود با بیان این که امام خمینی(ره) دنیا را متحول کرد، خاطرنشان کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نشان داد که به جای توکل به کد خدا باید به خدا توسل کرد.

حجت الاسلام رعایتی با بیان این که برخی علما لباس عالم را پوشیدند، اما تقوا نداشتند، افزود: مردم می دانند باید اسلام ناب را از علما بگیرند همانند دوران انقلاب اسلامی که مردم به امام خمینی(ره) اعتماد کردند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با تاکید بر این که امام راحل فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، اضافه کرد: هرکسی به خدا توکل کند خدای متعال برای او راه را باز می‌کند.

حجت الاسلام رعایتی با اشاره به شهدای روحانی در مازندران، اضافه کرد: در عملیات کربلای پنج بیش از ۵۰۰ طلبه شهید شدند.

مسؤول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا در ادامه سخنان خود به نقش برجسته روحانیت در عرصه ها و صحنه های مخلتف انقلاب افزود: روحانیت و علما در خدمت مردم و خدمتگزار نظام و اسلام هستند و برای انقلاب جان خویش را نثار خواهند کرد.

وی با اشاره به این که روحانیت در طول تاریخ همواره پیشگام حرکت های بزرگ بوده است، تصریح کرد: نهضت عظیم انقلاب اسلامی نیز با پرچم داری روحانیت آغاز و با همراهی و حضور در صحنه ملت ایران به پیروزی رسید.

حجت الاسلام رعایتی با بیان این که روحانیت همواره در کنار مردم و همصدا با مردم بوده است، بیان داشت: روحانیت اصیل انقلابی در طول چهار دهه اخیر خود را خادم مردم دانسته و در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تبیین بیشتر نقش روحانیت در هشت سال دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: حضور روحانیت در جبهه های حق علیه باطل که به صورت رزمی و تبلیغی بوده صحنه هایی از ایثار، از خودگذشتگی و معنویت را به تصویر کشیده است./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات