۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۷۱۰۵۵۵
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت دفاع ترکیبی در برابر هجمه های فرهنگی دشمن

ضرورت دفاع ترکیبی در برابر هجمه های فرهنگی دشمن
مازندران - امام جمعه ساری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص جنگ ترکیبی دشمنان،گفت: خنثی سازی توطئه دشمنان در این خصوص دفاع ترکیبی را نیز می طلبد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با بیان این که در حوزه فرهنگ کارهای زیادی باید انجام شود که نخستین اقدام حفظ سرمایه های فرهنگی موجود است، گفت: باید این سرمایه های ارزشمند فرهنگی با الگوی تربیتی صحیح به نسل جدید و نسل های آینده منتقل شود.

وی بر ضرورت دفاع از فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی در مقابل هجمه های فرهنگی دشمن تأکید کرد و افزود: باید در برابر خرده فرهنگ های غرب دفاع لازم، بهینه و بهنگام داشته باشیم.

امام جمعه ساری، غفلت در برابر خرده فرهنگ های غرب را موجب گسترش فرهنگ بیگانه در زندگی مردم دانست و خاطرنشان کرد: دین، فرهنگ، انقلاب و نظام اسلامی ناموس ما هستند و ما وظیفه داریم از ناموس خود در برابر هجمه های دشمنان دفاع و حراست کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله آزاد سازی سواحل استان اشاره کرد و با بیان این که باید این آزاد سازی با پیوست فرهنگی همراه باشد، تصریح کرد: با توجه به اقدام خوبی که در بحث آزاد سازی سواحل و مدیریت واحد آن اتفاق افتاده، اما داشتن یک پیوست مناسب فرهنگی در این خصوص بسیار ضروری است.

نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت همکاری و تعامل مستمر همه نهادها در اجرای برنامه های فرهنگی سواحل تأکید کرد و گفت: همه دستگاه های اجرایی باید در این خصوص هم افزایی داشته باشند و از چند صدایی و یک صدایی در این خصوص به شدت پرهیز شود.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص جنگ ترکیبی دشمنان، افزود: خنثی سازی توطئه دشمنان در این خصوص دفاع ترکیبی را نیز می طلبد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که مجموعه ای از برنامه ها برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن طراحی و تدوین شود، تصریح کرد: باید در این خصوص از حالت انفعال خارج شویم که خود بزرگترین آسیب برای پیشرفت امور است.

وی در ادامه سخنان خود به مسأله عفاف و حجاب و همچنین مباحث فرهنگی اشاره کرد و گفت: در این موارد مهم نیز به یک دفاع ترکیبی نیاز داریم و باید همه نهادها و ارگان ها به صورت منسجم عمل کنند./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات