۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۷۱۰۶۵۳
امام جمعه ساوه:

تمرکز دشمن بر ناکارآمد جلوه دادن انقلاب اسلامی است

تمرکز دشمن بر ناکارآمد جلوه دادن انقلاب اسلامی است
حجت الاسلام رحیمی گفت: دشمنان انقلاب اسلامی تلاش می کنند تا این انگاره ذهنی را در افکار عمومی جا بیندازد که نظام اسلامی در مقابله با مشکلات اساسی ناکارآمد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مرکزی، حجت الاسلام جعفر رحیمی امام جمعه ساوه با اشاره به خطبه 157 نهج البلاغه اظهار داشت: امیرالمومنین(ع) در این خطبه گناهان را به حیوانات گزنده سمی همچون مار و عقرب تشبیه کرده است که تقوا نیش زهر آلود آن ها را قطع می کند؛ چراکه تقوا پادزهری موثر و حیات بخش است و از آن رو که تقوا و یقین، لازم و ملزوم یکدیگرند می فرماید: کسی که بر مرکب یقین سوار شود به سر منزل مقصود خواهد رسید؛ یقین عامل حرکت و تقوا بر طرف کننده موانع راه است.

امام جمعه ساوه با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) ابراز کرد: امام صادق(ع) طلایه دار مصباح فروزان ولایت و ستاره تابناک امامت و در یک جمله، احیاگر مذهب تشیع و حیات بخش مکتب راستین اسلام و راهنما و هدایتگر طریق شیعیان است.

وی افزود: دوران امامت امام صادق(ع) دوران شکوفایی و اساس مکتب و مذهبِ حق و حقیقت است و امام در فرصت ایجاد شده عصر خود، با ایجاد کرسی درس و بحث، و تشکیل حوزه علمیه در سطح عمیق و وسیع با پرورش 4000 شاگرد زبده و توانا، حیات بخش مکتب راستین محمدی (ص)، مذهب و تشیع علوی شد.

امام جمعه ساوه با اشاره به میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر خاطرنشان کرد: قرآن در زمانی نازل گردید که در عرب جاهلیت خبری از ارزش و مقام و منزلت دختر نبوده است و در فرهنگ عرب جاهلی رسم دختر کشی رواج داشت  و در فرهنگ های آن روز زن وسیله ای  برای ارضای شهوات مردان بوده است.

وی در ادامه افزود: اما پیامبرگرامی اسلام با تعالیم برگرفته از قرآن کریم، کم کم توانست در جامعه مقام والای زن و وظایفش را جا بیندازند و برای رسیدن به این مرحله از فرهنگ سازی، پیامبر خدا(ص) مبارزه ای سخت را شروع کرد تا جنس زن را از اتهامات پاک گرداند. و برای کوبیدن این طرز تفکر دین مقدس اسلام راجع به فرزند دختر نظرات و عنایت ویژه ای دارد.

حجت الاسلام رحیمی در خصوص جنگ ادراکی و شناختی اظهار داشت: رسانه‌های صهیونیستی، رسانه‌های فارسی‌زبان، جریان ضدانقلاب و رسانه‌های غیرفارسی‌زبان وابسته به دولت‌های متخاصم، به نحو گسترده و پرفشاری سعی در تصویرسازی و فراهم کردن زمینه‌های ادراکی این نبرد دارند.

وی در ادامه از باب ذکر نمونه، تنها به شبکه سعودی ایران اینترنشنال که شبانه‌روزی و با تمام قوا و ظرفیت‌های خود سعی در ایجاد و احیای خط اغتشاش در مناطق حاصلخیز بحران دارد اشاره‌ کرد و خاطر نشان کرد: ناگفته نماند که سایر رسانه‌های وابسته به دربار سعودی مانند ایندیپندنت، العربیه، کلمه و دیگر رسانه های آنان نیز همین رویکرد را دنبال می‌کنند که این موضوع دو دلالت می‌تواند داشته باشد.

حجت الاسلام رحیمی در این باره افزود: رویکرد نخست آنان، تقسیم کار رسانه‌ای برای تهاجم های ترکیبی است و رویکرد دیگر آنان معطوف به مذاکرات بغداد میان سعودی و جمهوری اسلامی ایران است که طبیعتاً آل سعود برای چانه‌زنی روی موضوع یمن و سایر جوانب مرتبط با ایران، نیاز به ناامن شدن ایران دارد و اگر به وضعیت و موقعیت ‌شکننده سعودی در جنگ با یمن نیز بنگریم، دقیق‌تر متوجه چرایی این راهبرد روانی خواهیم شد.

امام جمعه ساوه ایجاد اغتشاش میدانی در مرزها و مرکز ایران را یکی ازز نقشه ها و اهداف دشمنان دانست و ابراز کرد: براندازی نظم موجود، تجزیه، آشوب و در کل، هر عاملی که وحدت سرزمینی و ملی ایران را تهدید کند، برای صهیونیست‌ها و گروه‌های معاند انقلاب اسلامی، جنبه راهبردی دارد و به آن، یا به چشم ابزار می‌نگرند و یا به چشم هدف.

وی افزود: آنچه از تحلیل خروجی رسانه‌ای جریان‌های معاند خارج‌نشین و برخی محافل و گروهک‌های داخلی می‌توان تشخیص داد، یک رویکرد است و آن، تلاش شبانه‌روزی برای ایجاد و تداوم آشوب به هر قیمت ممکن است؛ خصوصاً پس از تحولات اقتصادی اخیر، سعی این جریان‌ها بر این است که هرطور شده این طرح بدون هزینه امنیتی، اجرا نشود.

حجت الاسلام رحیمی در پایان تصریح کرد: درحال حاضر تمرکز دشمن بر روی کارکرد نظام است و در صدد است این انگاره ذهنی را در افکار عمومی جا بیندازد که «نظام اسلامی در مقابله با مشکلات اساسی و خصوصاً اقتصادی ناکارآمد است» این درحالی است که همه می دانیم که مشکلات کنونی کشور محصول عدم توجه به نسخه اصیل انقلاب و گفتمان ولایت است.

ارسال نظرات