۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۷۱۰۶۶۱
امام جمعه موقت کاشان:

تمسک به دشمنان به منزله پناه بردن به خانه عنکبوت است

تمسک به دشمنان به منزله پناه بردن به خانه عنکبوت است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار تمسک به دشمنان اسلام را پناه بردن به خانه عنکبوت دانست و گفت: آل سعود در باطلاق جنگ یمن گرفتار شده و آمریکا هیچ کمکی به عربستان نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار در ادامه تفسیر آیه ۱۸ سوره مبارکه ابراهیم که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: افراد جبار و سرکشی که با جبهه حق مقابله می‌کنند در دنیا به غیر از نا امیدی و خسران هیچ دستاوردی ندارند و در آخرت عذاب الهی منتظر آن‌ها است.

وی با اشاره به اینکه خداوند در این آیه عمق بدبختی و ذلالت و نا امیدی ستمگران را با یک مثال آغاز کرده است، افزود: خداوند از مثال استفاده کرده تا مطلب بهتر به ذهن شنونده نزدیک شود.

حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه خداوند در قرآن از مثال برای امور مثبت و منفی و تبیین بهتر مطالب برای شنونده استفاده کرده است، گفت: خداوند برای انفاق این مثال را آورده است که انفاق مال در راه خدا مانند گندمی است که کاشته می‌شود و تبدیل به ۷ خوشه گندم می‌شود و در هر خوشه یکصد دانه گندم است، از یک دانه گندم ۷۰۰ دانه گندم برداشت می‌شود.

وی افزود: خداوند برای امور منفی نیز در سوره عنکبوت می‌فرماید، برخی مانند آل سعود به جای تمسک به خدا به دشمنان خدا متمسک می‌شوند و دست گدایی به سوی آمریکا دراز می‌کنند، اما آمریکا به جای کمک، آن‌ها را به گاو شیرده تعبیر و تحقیر می کند.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه تمسک به دشمنان اسلام پناه بردن به خانه سست عنکبوت است که به اندک اشاره‌ای فرو می‌ریزد، گفت: امروز آل سعود در باتلاق جنگ یمن گرفتار شده و آمریکا هیچ کمکی به عربستان نمی‌کند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: خداوند تورات را برای هدایت بندگان خود فرستاد، اما به آن عمل نکردند و کسی که به علم خود عمل نکند مانند الاغی است که بار او کتاب باشد و از آن بهره‌ای نبرد.

وی افزود: انسان مومن، چون ریشه دار است اگر مرتکب خطا شود می‌تواند با توبه واقعی جبران کند و گناهان خود را تبدیل به ثواب کند، اما انسان کافر بی ریشه است و اگر عمل صالحی انجام دهد بی محتوا است و دستاوردی برایش ندارد.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: انسان‌های کافر مرتکب جنایت‌هایی می‌شوند که برخی اعمال خوب آن‌ها را هم ریشه کن و نابود می‌کند و اعمال صالحی برای آن‌ها باقی نمی‌ماند که بخواهند پاداش آن را بگیرند.

وی افزود: برخی کافران ظالم و ستمگر نیستند و کار‌های خوبی را به نیت رسیدن به شهرت و مقام انجام می‌دهند که این افراد وقتی به هدف خود می‌رسند، دستاورد دیگری برایشان باقی نمی‌ماند که بخواهند پاداش بگیرند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: براساس برخی آیات و روایات خداوند انسان‌های کافری را که به هم نوع خود کمک می‌کنند پاداش می‌دهد، اما پاداش آنها بهشت نیست، چون شرط رسیدن به بهشت ایمان و اعتقاد صحیح و اعمال نیک است، از این رو پاداش خداوند تنها بهشت نیست و رفع بلا از انسان نیز پاداش خداوند است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات