۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰
کد خبر: ۷۱۰۶۷۵
ایران جوان (۲۳)؛

فتیله کم سو و کم فروغ رسانه‌های انقلابی در ماراتن حوزه جمعیت

فتیله کم سو و کم فروغ رسانه‌های انقلابی در ماراتن حوزه جمعیت
حجت الاسلام نهاوندی گفت: اگر به میزان فعالیت شبکه های معاند، رسانه های انقلابی همخوانی و هم افزایی در حوزه افزایش جمعیت داشتند شاهد موفقیت های بیشتری بودیم.

حجت الاسلام علی نهاوندی مدیر فقه و رسانه مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به نقش رسانه در افزایش فرزندآوری و جوانی جمعیت گفت: هر تصمیمی که انسان در مسیر فرآیند زندگی خودش و توسعه فردی و اجتماعی می گیرد بالتبع به یک سری موانع ایدئولوژیک و باورهای درونی بر می گردد.

وی افزود: مسأله هنجارها، عواطف و امیال به حوزه دیگری غیر از حوزه فردی برمی گردد که نقش تعیین کننده ای در انتخاب های انسان دارد و رسانه در این بخش نقش تعیین کننده و موثر می تواند ایفاء کند، یعنی اگر فضای پسند اجتماعی و فضای ایجاد یک هنجار مطلوب در حوزه فرزندآوری در جامعه شکل بگیرد بستر این فرآیند را رسانه ها به خوبی می توانند فراهم کنند.

حجت الاسلام نهاوندی با تاکید بر نقش رسانه در فرهنگ سازی در امر فرزندآوری ابراز کرد: هرچند رسانه در حوزه عواطف و امیال می تواند تاثیرگذار باشد اما باز این تصمیم به حوزه انتخاب هایی که پایه ایدئولوژیک و باورهای درونی دارد برگشت خواهد داشت مثلاً اگر کسی براساس دیدگاه و باور خودش احساس کند که در جامعه دینی یک انسان موحد را به دنیا بیاورد، در ظرفیت سازی این دیدگاه ها رسانه ها می توانند نقش تعیین کننده ای را داشته باشند.

وی با ارزیابی نقش رسانه در مسأله ترغیب خانواده های ایرانی به  فرزندآوری تصریح کرد: در مهندسی چنین پیامی به نظر من رسانه ها مطلقا موثر نبوده اند نه اینکه یک ارزیابی اجمالی داشته باشیم بلکه به باور من با وجود سفارشات مکرر مقام معظم رهبری اگر حرکتی شایسته ای را نمی بینیم بخشی از آن به عدم ایجاد فضای مطلوب، سازنده، مثبت و پایگاه ایدلوژیک مربوط می شود.

حجت الاسلام نهاوندی با اشاره به کاستی های صورت گرفته در امر فرزند آوری گفت: باید به کاستی های مهندسی و مدیریتی پیام در حوزه افزایش تولید و ازدیاد نسلی که رسانه ها در آن نقش تعیین کننده دارند، هم اشاره کرد و آن را نیز یادآور شد.

مدیر فقه و رسانه مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با اشاره به اینکه عمده رسانه های معاند و غیرهمسو در جامعه کنونی پایگاه فکری خودشان را در نقد و بازپروری ضرورت عدم توسعه نسل استوار کرده اند، اظهار داشت: هرآنچه در شبکه های معاند و مخالف اتفاق می افتد اگر به همان میزان حجم، شبکه های همسو و رسانه های انقلابی همخوانی و هم افزایی داشتند ما موفقیت های بیشتری در حوزه ازدیاد نسل شاهد بودیم.

ارسال نظرات