۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۷۱۰۸۴۱
امام جمعه موقت کاشان مطرح کرد؛

چگونه برای فرزندان خود دعا کنیم؟

چگونه برای فرزندان خود دعا کنیم؟
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: برای درخواست از خدا نباید فرصت سوزی کرد، باید وارد بود دقیقا چه چیز ارزشمندی را از خدا برای فرزندان خود بخواهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی در ادامه تفسیر شرح دعای بیست و پنجم از صحیفه سجادیه که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: امام سجاد در این دعا به ما آموزش داده در دعا چه درخواستی را از خدا برای فرزند خود داشته باشیم.

وی افزود: برای درخواست از خدا نباید فرصت سوزی کرد، باید وارد بود دقیقا چه چیز ارزشمندی را از خدا برای فرزندان خود بخواهیم، چرا که برخی چون وارد نیستند چه چیزی را از خدا بخواهند، فرصت‌های طلایی را از دست می‌دهند.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) در این دعا چگونه دعا کردن و چگونه درخواست کردن از خداوند را برای فرزندان به ما آموزش داده است.

امام جمعه موقت کاشان فرزند را بازوی والدین دانست و گفت: همانگونه که والدین یاور فرزندان خود هستند، همانگونه نیز فرزندان بازوی توانای والدین خود هستند و زحمات والدین خود را جبران می‌کنند.

وی افزود: امام سجاد در بند نخست دعا از خدا درخواست می‌کند فرزندان او مومن، با تقوا، نیکوکار، ولایتی و مطیع خدا باشند و درمرحله دوم دعا از خدا می‌خواهد تا فرزندان اش بازوان قدرتمند او باشند.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه عالم ماده پست‌ترین عالمی است که خداوند خلق کرده است، افزود: عالم دنیا در مقایسه به عوالم دیگر مانند چاهی است که انسان در قعر آن است و خداوند خورشید را به عنوان کور سوی روشنایی آن قرارداده است.

به گفته وی نوزادی که از عالم تاریک و کوچک رحم وارد دنیای بزرگ و روشن می‌شود تازه متوجه می‌شود کجا بوده است و بعد از فوت و رفتن به دنیای آخرت متوجه می‌شود کجا بوده و به کجا آمده است.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: انسان‌ها متوجه نیستند در انتهای چاه عالم قراردارند، بنابر این خداوند در این دنیا برای یاری انسان ابزار کمکی عقل، بستگان، مسائل اقتصادی و مالی و امداد‌های غیبی قرار داده است.

حجت الاسلام اسلامی تبار از فرزند به عنوان یاور انسان نام برد و گفت: امام صادق می‌فرماید برادر دینی، همسر صالح و شایسته و فرزند با کمال در هر زمانی برای انسان گوهری نایب است.

وی با اشاره به اینکه کسانی که یکی از این سه گوهر را داشته خیر دنیا و آخرت را دارد، افزود: فرزند صالح از نیرو‌های کمکی خداوند و از امداد‌های غیبی خداوند برای انسان است.

امام جمعه موقت کاشان فرزند را مونس و امید و بازوی توانای والدین دانست و اظهار داشت: نسل انسان به واسطه فرزند پایدار است، به همین دلیل انبیاء الهی از خداوند حتی در دوران کهنسالی فرزند صالح می‌خواستند.

وی در ادامه دعا را لازم دانست اما کافی ندانست و افزود: انسان برای فرزندی که از خدا می‌گیرد باید به گونه‌ای رفتار کند که آخرت فرزند را تامین کند و از موقعیت و جایگاه خوبی در جامعه برخوردار باشد و رابطه اش با والدین خوب باشد، از این رو  یکی از لذت‌های بهشت همنشینی والدین با فرزندان در بهشت است.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه باید والدین خود را تکریم و احترام کنیم تا فرزندان ما نیز ما را احترام و تکریم کنند، گفت: هر رفتاری که ما با والدین خود داشته باشیم فرزندان ما نیز همان رفتار را با ما خواهند داشت./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات