۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۷۱۰۸۴۲
در دانشگاه آزاد اسلامی قائمشهر برگزار می شود؛

نخستین نشست سالانه علمی فقیه مردمی، آیت الله دارایی

نخستین نشست سالانه علمی فقیه مردمی، آیت الله دارایی
مازندران - حجت الاسلام اسماعیل زاده از برگزاری نخستین نشست سالانه علمی فقیه مردمی، آیت الله دارایی، تولیت فقید مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر خبر داد.

حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، از برگزاری نخستین نشست سالانه علمی فقیه مردمی، آیت الله دارایی، تولیت فقید مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر خبر داد.

وی با بیان این که این نشست علمی با هدف تکریم و تجلیل از جایگاه علمی، تبلیغی و مردمی آیت الله دارایی(ره) برگزار می شود، اظهار داشت: این نشست علمی از سوی دبیرخانه نشست سالانه علمی فقیه مردمی آیت الله دارایی(ره) و با همکاری حوزه علمیه استان برگزار می شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران از سخنرانی چهار شخصیت در این نشست علمی خبر داد و خاطرنشان کرد: نماینده ولی فقیه در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین معلمی، عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام باباپور، رییس دانشکده الهیات و ادیان دانشگاه شهید بهشتی تهران و همچنین حجت الاسلام مختاری، رییس مؤسسه بین المللی عروه الوثقی در این نشست علمی سخنرانی خواهند کرد.

حجت الاسلام اسماعیل زاده در ادامه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سازمان تبلیغات اسلامی در برگزاری این نشست علمی مشارکت دارند.

وی خاطرنشان کرد: این نشست علمی یازدهم خرداد ماه از ساعت 15:30 الی 20 در دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر برگزار خواهد شد.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امروز نیازمند الگوسازی برای نسل جوان جامعه هستیم، گفت: باید این زیبایی ها در جامعه جلوه دهیم و تبیین کنیم.

حجت الاسلام اسماعیل زاده، معرفی عالمان و مفاخر دینی به جامعه را یکی از شاخص های ترویج معروف دانست و گفت: اگر این اصل محور برنامه های فرهنگی ما باشد بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی جامعه رفع می شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بسیاری از علما و بزرگان دینی در مظلومیت قرار دارند و باید به جامعه امروز معرفی شوند، تصریح کرد: معرفی چنین الگوهای دینی به جامعه می تواند در تقویت باورهای دینی و اعتقادی نسل جوان بسیار اثرگذار باشد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات