۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۷۱۰۹۸۱
نماینده ولی فقیه در کاشان:

شیوه صحیح امر به معروف در جامعه نهادینه شود

شیوه صحیح امر به معروف در جامعه نهادینه شود
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی بر لزوم تغییر شیوه های اشتباه در امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد و افزود: شیوه صحیح امر به معروف در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی صبخ امروز در افتتاحیه نخستین کنگره امر به معروف و نهی از منکر که در دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد، گفت: منبع اصلی احکام مسلمانان قرآن و سنت پیامبراکرم(ص) و روایات اهل بیت(ع) است.

وی با استناد به آیه ۳۵ سوره مبارکه «ص» تشکیل حکومت اسلامی را بزرگترین معروف‌ها دانست و افزود: پیامبر اکرم(ص) بالاترین معروف را اعلام ولایت علی ابن ابیطالب به دیگران است.

حجت الاسلام والمسلین حسینی همچنین آرزوی همه ائمه و انبیاء الهی را تشکیل حکومت اسلامی دانست و اظهار داشت: ۱۲۴ هزار پیامبر آمدند تا حکومت تشکیل بدهند، اما از بین همه آن‌ها پیامبراکرم(ص) ۱۰ سال، امیرمومنان(ع) ۴ سال و نیم و امام مجتبی(ع) ۶ ماه حکومت تشکیل دادند.

وی با تأکید بر اینکه باید قدر انقلاب اسلامی را دانست، افزود: طی یک هزار و ۴۰۰ سال گذشته حکومت اسلامی تشکیل نشد تا انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۵۷ به پیروزی رسید و منجر به تأسیس حکومت اسلامی در ایران شد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه از نگاه قرآن دین از سیاست جدا نیست، تأسیس حکومت اسلامی را از بزرگترین معروف ها دانست و اظهار داشت: به حکومت رسیدن یوسف نشان دهنده جدا نبودن حکومت از نبوت است.

حجت الاسلام والمسلیمن حسینی به رابطه «تقویت اصول دین با اقامه نماز» اشاره کرد و یکی از وظایف حکومت اسلامی را اقامه نماز دانست و افزود: نخستین وظیفه حکومت اسلامی اقامه نماز است و باید دانست برای اقامه نماز تنها یک بار دعوت کردن به انجام این فریضه نتیجه نخواهد داشت.

وی به لزوم استفاده از انواع روش‌ها و هنر برای دعوت به اقامه نماز اشاره کرد و اظهار داشت: با استفاده از شیوه‌های موعظه و پند می‌توان دیگران را دعوت به اقامه نماز کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تقویت اصول دین را یکی دیگر از راهکار‌های دعوت به اقامه نماز دانست و افزود: افرادی که اصول دین و معاد قوی داشته باشند اهل خشوع هستند و برای اقامه نماز باید خشوع داشت.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر اینکه با خانواده و فرزندان خود باید مهربان بود، گفت: مهربانی و خوشرویی کلید و اکسیر هدایت است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به نظافت و معطر بودن مساجد و نمازخانه‌های بین راهی اشاره کرد و یادآور شد: سالن‌های پذیرایی بین راهی زیبا و شکیل و بهداشتی است، اما مساجد و نمازخانه‌های بین راهی وضعیت مناسبی ندارند. 

به گفته وی تمرکز شیطان غفلت از نماز است، برای همین علت همه فعالیت‌ها باید برای رضایت خدا باشد در غیر این صورت هیچ ارزشی نخواهد داشت.

وی به لزوم تغییر روش‌های اشتباه انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: یکی از روش‌های این فریضه انتخاب زمان مناسب است، گاهی اوقات به جای استفاده از روش شفاهی از روش کتبی استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان امر به معروف و نهی از منکر پنهانی را یکی دیگر از روش‌های انجام این فریضه الهی دانست و عنوان کرد: آبروی افراد باید در انجام این فریضه حفظ شود و از الگو‌های مناسب استفاده شود.

لازم به ذکر است، در کنگره ملی دو روزه امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد پژوهش‌های کاربردی «میدانی و کتابخانه‌ای» ضمن ارائه مقاله‌ها، از کتاب ساختارهندسی قرآن کریم در اجرای امر به معروف و نهی از منکر نیز رونمایی می‌شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات