۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۷۱۱۰۵۲
ژنرال صهیونیست:

حماس آماده غافلگیرکردن ارتش اسرائیل در دریا می‌شود

حماس آماده غافلگیرکردن ارتش اسرائیل در دریا می‌شود
ژنرال سابق ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به تلاش حماس برای رفع محاصره غزه، درباره توانمندی دریایی مقاومت فلسطین هشدار داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، محافل نظامی اسرائیل مدعی شدند که از زمان آخرین جنگ غزه در سال ۲۰۲۱، حماس تلاش‌های زیادی برای تقویت و توسعه قابلیت‌های بیشتر برای نیرو‌های دریایی خود انجام داده است.

طبق گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عربی۲۱»، این تقویت و توسعه توانمندی‌های دریایی شامل تجهیز قایق‌های تندرو و جت‌اسکی‌هاست که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا حملاتی را از دریا به خشکی علیه شهرک‌های اشغالی نزدیکی مرز‌ها انجام دهند.

گزارش‌ها درخصوص فعالیت نیرو دریایی جنبش حماس، با اعلامیه‌ی آن در هفته‌های اخیر مبنی بر آغاز عملیات دریایی جدید هم‌زمان شده است؛ عملیاتی که مقاومت فلسطین برای شکستن «محاصره دریاییِ» تحمیل شده توسط اشغالگران به مردم نوار غزه تلاش دارد انجام دهد.

علاوه بر این رژیم صهیونیستی مدعی شده است که جنبش حماس در تلاش برای بازگرداندن قدرت نظامی، بازسازی بخشی از تونل‌های تهاجمی و تدافعی مجهز به طیف وسیعی از تسلیحات از جمله موشک‌های دوربردِ دقیق‌تر و مرگبارتر و همچنین تجهیز مداوم موشک‌های ضدپهپاد و هواپیما‌های بدون سرنشین است.

«ایال وینکو» ژنرال سابق ارتش رژیم صهیونیستی و مدرس دانشگاه بار-ایلان در یادداشت خود که در مجله «دفاع اسرائیل» منتشر کرده، اذعان داشت: «حماس بعد از این تحولات پی‌درپی آماده می‌شود تا در صورت وقوع جنگی در آینده، شگفتی‌های جدید و بیشتری را در مقابل ارتش اسرائیل به نمایش بگذارد».

وینکو در این یادداشت افزود: «در همین حال، جنبش [حماس]در حال بازسازی واحد‌هایی مثل نیرو‌های سایبری و دریایی خود، برای مجهزشدن به قایق‌های سریع و جت‌اسکی‌هاست که به آن اجازه می‌دهد تا حملات زمین به زمین را در اسرائیل انجام دهد».

ژنرال سابق ارتش رژیم صهیونیستی گفت: «حماس به دنبال هدف قراردادن کشتی‌های نیروی دریایی و زیرساخت‌های حیاتی اسرائیل است که به آن توانایی می‌دهد تا دریا و سواحل را کنترل کند؛ به طوری که این اهداف، از اصلی‌ترین و اولین وظایف حماس در تلاش برای شکستن محاصره دریایی اسرائیل در نوار غزه به شمار می‌روند».

علاوه بر تلاش حماس برای شکستن محاصره دریایی غزه، مجامع نظامی اسرائیل در مورد آنچه که «اقدام در سطوح دیگر» می‌نامند نگرانی دارند و احتمال می‌دهند که این جنبش بتواند حملاتی حرفه‌ای به سواحل شهرک‌های صهیونیست‌نشین داشته باشد و کشتی‌های رژیم اشغالگر را بمباران کند.

این در حالی است که اخیراً رسانه‌های عبری‌زبان به فقدان قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی در برابر حماس اذعان کردند. روزنامه صهیونیستی «معاریو» طی گزارشی اعلام کرد که تل‌آویو در ۱۵سال گذشته به صورت کامل، قدرت بازدارندگی خود را در برابر جنبش مقاومت حماس از دست داده است./۹۸۸/

ارسال نظرات