۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۷۱۱۰۶۱
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

نقش بانوان در جهاد تبیین مؤثرتر از آقایان است

نقش بانوان در جهاد تبیین مؤثرتر از آقایان است
سخنران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه بهترین الگوی بانوان در جهاد تبیین حضرت زهرا است، گفت: در جهاد تبیین کارهایی از دست بانوان برمی‌آید که از دست مردان بر نمی آید.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان سخنران حرم حضرت معصومه (س) شب گذشته در سلسله جلسات جهاد تبیین با بیان اینکه چرا حرم حضرت معصومه اینقدر مورد احترام علما قرار گرفته است، گفت: این احترام فقط به دلیل دختر یا فرزند امام موسی بن جعفر علیه السلام بودنشان نیست بلکه به دلیل نبوغ علمی در علوم اهل بیت و کسب معارف الهی است و زیارت و احترام به حضرت معصومه سلام الله علیها، احترام به علم و فقاهت است.

وی با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی بین پسر و دختر فرقی نیست و تفاوت برای جوامع غربی است، ابراز کرد: جوامع عقب افتاده غربی آنقدر زن را تحقیر می کنند که جریان فمنیستی راه می‌افتد اما در ایران نیازی به جریان های فمنیستی نیست چرا که امامزاده واجب التعظیم ما یک دختر است و نشان از اهمیت اسلام به دختران و عدم تفاوت بین جنس مذکر و مونث می باشد.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه در تاریخ اهل بیت سه علی دستانشان بسته شد اظهار کرد: در هر سه مقطع سه زن قیام و دفاع کردند در زمان امام علی، فاطمه زهرا، در عصر زین العابدین، زینب کبری و در زمان علی بن موسی الرضا و تبعید به مرو، فاطمه معصومه قیام کردند.

وی افزود: این جریان بسیار معنا دارد، وقتی عرصه بر امام تنگ می شود که نمی توانند حرکت و فعالیتی کنند خداوند قیام را بر دوش بانوان نهاده است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان مسافرت حضرت معصومه را دارای پیام سیاسی دانست و تصریح کرد: اگر کاروان حضرت معصومه به مرو می رسید قدرت دیگری به فعالیت امام رضا می بخشید و به همین خاطر کاروان حضرت معصومه مورد حمله قرار می گیرد و این مسافرت پیام سیاسی دارد و حرکت ایشان در اثر تکلیف بود.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه اگر حضرت معصومه (س) زینب وار کنار امام رضا می ایستاد نتایج بیشتری از زمان حضرت زینب در عصر بنی العباس به جای می گذاشت، خاطرنشان کرد: امروز در جهاد تبیین کارهایی از دست بانوان برمی‌آید که از دست مردان بر نمی آید، نهی از منکر بانوان جامعه و مذمت و مقابله ایشان با معضلات اجتماعی بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه نقش بانوان در جهاد تبیین موثرتر از آقایان است، ابراز کرد: در جهاد و امر به معروف اتحاد کلمه تاثیر گذار است چنانکه در نماهنگ سلام فرمانده اتحاد اثرگذار بود و باید درود بر مادرانی فرستاد که کودکانشان را به این اتحاد و جشن معنوی سلام فرمانده فرستادند.

حجت الاسلام والمسلمسن پناهیان با اشاره به اینکه جهاد تبیین بانوان مهارت و تلاش می خواهد، خاطرنشان کرد: بهترین الگوی بانوان در عرصه جهاد تبیین حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است که از جهاد خسته نشدند و مستمراً و به شیوه های مختلف جهاد تبیین کردند.

وی جهاد تبیین را مقدمه جهادهای بعدی برشمرد و خاطرنشان کرد: جهاد تبیین برای طلاب پشت بلندگو است اما از آن موثرتر جهاد تبیین چهره به چهره است، جهاد تبیین متعلق به روحانیت نیست بلکه این جهاد متعلق به همه ما است.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان تصریح کرد: امام راحل تربیت نسل را تقریباً مختص بانوان می دانند و تربیت اجتماعی نیز شبیه به تربیت فرزندان است که باید به بانوان سپرد چرا که با جهاد تبیین خود جامعه را متحول خواهند کرد.

ارسال نظرات