۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۷۱۱۰۶۴
استاد دانشگاه کابل:

امام خمینی (ره) چهره‌ای ماندگار در جهان است

امام خمینی (ره) چهره‌ای ماندگار در جهان است
عبدالقادر  کمالی استاد دانشگاه کابل گفت: امام خمینی (ره) شخصیت مهمی از نظر اخلاقی، عرفانی، فقهی و علمی بودند.    

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «عبدالقادر  کمالی» استاد دانشگاه در کابل درباره تاثیرگذاری اندیشه‌های امام خمینی (ره) در جهان تصریح کرد، «استکبارستیزی» مهمترین ویژگی بارز و تاثیرگذار امام خمینی (ره) در جهان بود که ایشان را به‌عنوان چهره بین‌المللی برجسته کرد. 

حضرت امام خمینی (ره)، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در طول حیات خود ضمن حمایت آشکار از ملت‌های مظلوم منطقه و آزادیخواهان جهان، تا زمان رحلت‌شان (14 خرداد 1368) بر وحدت امت اسلامی برای مبارزه با سلطه‌گری آمریکا تاکید داشتند.  

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد، در دوره‌ای که هیچ شخصیتی جرات نداشت در برابر آمریکا موضع‌گیری کند، امام خمینی (ره) با جمله معروف «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»، فرایند مبارزه و خروج آمریکا از منطقه را کلید زدند.   

«عبدالقادر کمالی» تاکید کرد، امام خمینی (ره) به الگویی برای همه آزادی‌خواهان جهان تبدیل شدند و در قرن بیستم با بررسی عمیق قیام و انقلاب‌ها در مناطق مختلف جهان، لایه‌هایی از اندیشه‌های امام خمینی (ره) قابل مشاهده است.   

این استاد دانشگاه در کابل اظهار کرد، شعار عدالت‌خواهی و استقلال‌خواهی امام خمینی (ره) و تاکید ایشان بر مستقل بودن کشورهای اسلامی سبب شد امام خمینی (ره) به چهره‌ای ماندگار بین‌المللی تبدیل شود و در حوزه دینی هم ایشان یک شخصیت تراز اول برای مسلمانان جهان است.  

«عبدالقادر  کمالی» همچنین گفت، امام خمینی (ره) با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و تا زمان رحلتشان، هیچگاه مردم افغانستان را فراموش نکردند و در پیام و سخنرانی‌ها از مردم و مجاهدان افغان تجلیل کردند.  

این استاد دانشگاه افزود، همراهی طلاب افغان با نهضت امام خمینی (ره)، در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشت و طلاب افغانستانی ساکن نجف‌اشرف ضمن شرکت در کلاس درس امام خمینی (ره)، نقش مهمی هم در رساندن پیام‌های ایشان داشتند./۹۸۸/

ارسال نظرات