۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۷۱۱۰۹۹
آیت الله شب زنده دار:

اجرای سرود سلام فرمانده در کشور، مصداق «و ابتغوا اليه الوسيلة» است

اجرای سرود سلام فرمانده در کشور، مصداق «و ابتغوا اليه الوسيلة» است
عضو فقهای شورای نگهبان گفت: اینکه دختران و پسران این سرزمین به امام زمان با زمزمه سرود سلام فرمانده سلام می دهند، همان تحقق آیه «و ابتغوا إليه الوسِيلة» است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله شب زنده دار در جلسه طلاب و فضلای فردوس و سرایان که در شب میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) در مرکز سلاله قم برگزار شد، به آیه 35 سوره مبارکه مائده اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند متعال در این آیه فرموده است: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ وَجَاهِدُوا فِي سَبِيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ/ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! از (مخالفت فرمان) خدا بپرهیزید! و وسیله‌ای برای تقرب به او بجوئید! و در راه او جهاد کنید، باشد که رستگار شوید!».

وی ابراز داشت: خداوند متعال در این آیه، به سه موضوع «ایمان»، «تقوا» و «جهاد» سفارش کرده اند.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به «وَ ابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ» خاطرنشان ساخت: اهل بيت(ع) همان ريسمان محكم و وسيله تقرب به خداوند هستند که همه ما باید به سراغ این ریسمان محکم برویم و آن را رها نسازیم.

این استاد برجسته حوزه در ادامه به سرود «سلام فرمانده»  اشاره و تصریح کرد: اینکه امروز تمام مردان، زنان، دختران و پسران این سرزمین به سراغ «وسیله» رفته و به امام زمان(عج) با زمزمه سرود «سلام فرمانده» سلام می دهند، همان تحقق آیه «وَ ابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ» است که بسیار کار مناسبی است و باید از دست اندرکاران این سرود تشکر کرد.

آیت الله شب زنده دار در بخش دیگری از سخنان خود یادی از برخی بزرگان حوزه کرد و گفت: در مکانی هستیم که بزرگانی همچون مرحوم آیت الله العظمی خوانساری در این منطقه حضور داشتند و منطقه بسیاری مبارکی است.

عضو فقهای شورای نگهبان پس از بیان این خاطره خاطرنشان ساخت: ما به این سخنان امام رضا علیه السلام، امیدواریم که ارادت های ملت بزرگ ایران به ائمه اطهار(ع)، کشور را بیمه می کند و ان شاءالله این ملت، این کشور و این انقلاب که با اخلاص امام خمینی(ره) و مردم حادث شد و با رهبری حضرت آیت الله خامنه ای به راه خود ادامه می دهد، به سرانجام مقصود خود خواهد رسید و با دست امام زمان(عج) عالم گیر خواهد شد.

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام رضوانی نسب، نماینده طلاب و فضلای فردوس، سرایان، طبس و بشرویه نیز به ایراد سخن پرداخت و ضمن تبریک فرارسیدن ولادت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) اظهار داشت: از تمام طلاب و فضلایی که به همراه خانواده های محترم خود در این جلسه حضور پیدا کردند، کمال تقدیر و تشکر را داریم.

وی ابراز داشت: قریب به 14 سال است که جلسه طلاب و فضلای برادر و خواهر فردوسی سراسر کشور در ایام نوروز در شهرستان فردوس برگزار می شود و از آیت الله شب زنده دار دعوت می کنیم تا در جلسه سالانه بعدی ما حضور پیدا کنند.

باید از دست اندرکاران سرود «سلام فرمانده»  تشکر کرد

نماینده طلاب و فضلای فردوس و سرایان به سرود سلام فرمانده نیز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: خوشبختانه این سرود، گسترش بسیار مناسبی در کشور پیدا کرده و همگان با این سرود همراه شده اند که بر زیبایی آن افزوده است و جا دارد از عوامل تهیه کننده آن تقدیر و تشکر کرد.

حجت الاسلام رضوانی نسب به فیلم موهن عنکبوت مقدس هم اشاره کرد و یادآور شد: انزجار و اعتراض خود را نسبت به بی احترامی به ساحت مقدس حضرت ثامن الحجج (ع) اعلام می داریم و امام رضا علیه السلام را ولی نعمت خود می دانیم.

وی در پایان گفت: ان شاءالله به زودی برنامه ای خانوادگی برای طلاب و فضلای این دو شهرستان در اطراف قم خواهیم داشت تا پس از اتمام ویروس منحوس کرونا، بتوانیم دیدوبازدیدهای بیشتری داشته باشیم.

حجت الاسلام رضوانی نسب در ادامه به بیان خاطره ای از مرحوم آیت الله میرزا مهدی آشتیانی پرداخت و اظهار داشت: مرحوم آیت الله یثربی بیان می کردند که مرحوم آیت الله میرزا مهدی آشتیانی که از فلاسفه بزرگ قرن هفتم بودند، در سفری به قم آمده و بر منزل مرحوم آیت الله العظمی محمد تقی خوانساری وارد شدند. پس از حضور ایشان در قم، مرحوم آیت الله العظمی بروجردی برای زیارت آیت الله آشتیانی وارد منزل آیت الله العظمی خوانساری شدند و جلسه باعظمتی شکل گرفت؛ آیت الله العظمی خوانساری به آیت الله العظمی  بروجردی بیان می کنند که آقای آشتیانی داستانی دارند و از ایشان بخواهید که این داستان را تعریف کنند و مرحوم آقای بروجردی هم اظهار علاقه می کنند که این داستان را بشنوند. خلاصه داستان این است که آقای آشتیانی می فرمایند: مطلب نخست اینکه بنده مبتلا به بیماری یرقان هستم و مطلب دوم اینکه در آن عصر، حزب توده در ایران اوج گرفته بود و بیم آن می رفت که ایران هم همانند شوروی سابق، کشور کمونیستی شود. آقای آشتیانی در آن جلسه بیان کرده بودند که این دو مطلب، مرا می آزرد و از وجود بیماری یرقان و بیم از عاقبت کشور با وجود حزب توده ناراحت بودم. یک روز صبح از منزل بیرون آمدم و دیدم درب و دیوار شهر ری از آرم حزب توده پر شده است و بر ناراحتی بر من افزوده شد که این حزب رشد کرده است. در آن ایام تصمیم داشتم برای استشفای بیماری یرقان، خدمت امام رضا (ع) مشرف شوم؛ سوار اتوبوس شدم و راهی مشهد شدم؛ در بین راه بیماری یرقان به نحوی شد که در ماشین بیهوش شدم؛ در عالم بیهوشی صحنه هایی را دیدم که خیمه هایی زده شده که برای 14 معصوم (ع) بود؛ یکی از این خیمه ها برای نبی مکرم اسلام (ص) بود و خدمت ایشان مشرف شدم و هم از بیماری یرقان و هم از وضعیت ایران شِکوه کردم؛ حضرت فرمودند چون شما زائر فرزندم علی بن موسی الرضا هستید، خدمت ایشان بروید و بنده را به ایشان ارجاع دادند. از خیمه پیامبر اکرم (ص) بیرون آمدم و به خدمت امام رضا (علیه السلام) رسیدم و شکوائیه را خدمت ایشان گفتم؛ امام فرمودند: اما یرقان که با شما هست و قضای الهی است و (ایشان با همین بیماری از دنیا رفتند) و اما مسئله وضعیت ایران؛ تا شما با قبور ما در رفت و آمد هستید و ارتباط دارید، این مسائل پیش می آید ولی  از بین می رود و اینطور نیست که این جریانات، کشور ایران و شیعه را از بین ببرد.

ارسال نظرات