۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۷۱۱۱۵۵
عضو مجلس خبرگان رهبری:

جامعه ما نیازمند فکر پاک است

جامعه ما نیازمند فکر پاک است
اصفهان – آیت الله مهدوی بهترین راه برای امر به معروف و نهی از منکر را اغناء فکری و استدلال عقلی دانست و گفت: جامعه ما نیازمند فکر پاک است.

گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در دومین روز و آخرین روز از نخستین کنگره ملی امر به معروف و نهی از منکردر دانشگاه علوم پزشکی کاشان، گفت: فکر پاک باید مثل هوای پاک در جامعه جاری و ساری شود و اغناء فکری از راه‌های گسترش فکر پاک در جامعه است.

وی کار منکر را نابود کردن سلامت جامعه دانست و با اشاره به اینکه در جامعه نباید تنها به تذکر لسانی اکتفا کرد، افزود: باید به اغناء فکری و استدلال عقلی جامعه پرداخته شود که این کار نیز از وظایف خواص جامعه و اساتید دانشگاه و حوزه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بزرگترین معروف تشکیل حکومت اسلامی است، اظهار داشت: حاکم اسلامی منصوب به پروردگار است.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه یادآور شد: عمل و ر فتار هر کسی برخواسته از شاکله او است و شاکله به معنی تفکر و عقیده هر فرد است.

آیت الله مهدوی با اشاره به اینکه عمل اگر از روی اختیار و عقل انجام شود تاثیر گذار است، تأکید کرد: عمل زمانی از روی اختیار انجام می‌شود که شخص از لحاظ فکری قانع باشد.

وی روش‌های امر به معروف و نهی از منکر را پنج قسمت دانست و گفت: تذکر لسانی، تذکر کتبی، معرفی کتاب، تذکر غیرمستقیم و استفاده از رسانه از جمله این روش‌ها است.

بالاترین امر به معروف تشکیل ولایت اسلامی است

حجت الاسلام والمسلیمن سید سعید حسینی نماینده، ولی فقیه در کاشان نیز گفت: پیامبراکرم (ص) می‌فرماید، بالاترین امر به معروف، تشکیل ولایت اسلامی است و ولایت فقیه استمرار ولایت امیرالمومنین (ع) است.

وی افزود: خبرگان رهبری کارشان تشخیص، ولی فقیه است، از این رو مجلس خبرگان رهبری بزرگترین امر به معروف را در تاریخ انجام داده اند.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: انتصاب برترین شاگرد مکتب امام، حضرت آیت الله خامنه ای، به مقام رهبری و ولایت، بزرگترین معروفی بود که توسط مجلس خبرگان پس از واقعه ۱۴ خرداد و رحلت امام در سال ۱۳۶۸ در راستای حفظ این حکومت که مرضی خداوند متعال است، انجام شد.

لازم به ذکر است در مراسم اختتامیه نخستین کنگره ملی امر به معروف و نهی از منکردر دانشگاه علوم پزشکی کاشان ازنویسندگان پنج مقاله برتر و چهار مقاله شایسته تقدیر در این کنگره تجلیل شد و رونمایی از کتاب «ساختار هندسی قرآن کریم در اجرای امر به معروف و نهی ازمنکر» از دیگر برنامه‌های مراسم اختتامیه کنگره ملی امر به معروف و نهی از منکر بود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات