۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۷۱۱۱۷۵
آیت الله کعبی مطرح کرد؛

عزم جدی دستگاه قضا در برخورد با مقصران حادثه متروپل

عزم جدی دستگاه قضا در برخورد با مقصران حادثه متروپل
نماینده خبرگان باتوجه به عزم جدی قوه قضاییه در برخورد با مقصران حادثه متروپل گفت: افراد متعددی در این زمینه بازداشت شده و اقدامات قانونی و قاطعانه انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت سالگرد رحلت جانسوز بنیانگذار عظیم جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) و یادبود جانباختگان حادثه اندوهناک و تأسف برانگیز ساختمان متروپل آبادان از سوی آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در حسینیه مدرسه علمیه امام حسین (ع) برگزار شد.

در این مراسم که چهارشنبه شب با حضور اساتید، علما و روحانیت شهرهای مختلف خوزستان برگزار شد، آیت الله کعبی مراتب عرض تسلیت و همدردی مراجع تقلید، علما، روحانیت و حوزه های علمیه را با مردم داغدیده آبادان ابراز و ابلاغ کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با تاکید بر لزوم برخورد جدی و عبرت آموز با مقصران و حامیان حادثه متروپل به بررسی علل وقوع این اتفاق تلخ و دردناک پرداخت و ابراز کرد: با وجود هشدارهای مقامات و دستگاه های نظارتی در خصوص این ساختمان متاسفانه توجهی به این موضوع نشد و به دلیل قدرتی که دستگاه اجرایی وقت داشت این ساختمان علی رغم بی توجهی به معیارها و اصول فنی افتتاح شد.

وی ضمن تاکید بر لزوم پیگیری جدی آسیب دیدگان این حادثه و توجه جدی به کسب و کار کسبه خاطرنشان کرد: دولت و دستگاه های اجرایی باید در این خصوص تدبیر لازم را داشته باشند و بنده نیز به سهم خودم در این زمینه پیگیری هایی را انجام داده ام.

آیت الله کعبی در بخش دیگری از سخنان خود همدلی، وحدت و انسجام مردم خوزستان به ویژه شهر آبادان را ستایش کرد و تصریح کرد: مردم آبادان مردمی نجیب، ولایتمدار و همراه با انقلاب هستند و عده ای فرصت طلب به دنبال ایجاد آشوب و اغتشاش در این شهر بودند که خوشبختانه مردم در این زمینه با هوشیاری کامل عمل کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود از عزم جدی دستگاه قضا برای برخورد با عاملان و مقصران این حادثه خبر داد و گفت: افراد متعددی در این زمینه دستگیر و بازداشت شده اند و با توجه به عزم جدی که در ریاست محترم قوه قضاییه در این زمینه وجود دارد، اقدام قانونی و قاطعانه انجام خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی به تبیین مبانی فکری و اندیشه ای امام راحل پرداخت و بر لزوم پیروی جدی از آرمان های امام و انقلاب تاکید کرد و رمز و راز اقتدار نظام اسلامی در عرصه های مختلف را تأسی به این مبانی و اندیشه ها دانست.

گفتنی است در این مراسم حجت الاسلام شیخ عبدالله کعبی از خطبای استان خوزستان سخنرانی کرد و دیدگاه های خود را در سه محور ریزش ساختمان متروپل، سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و ایام دهه کرامت و شخصیت حضرت فاطمه معصومه (س) بیان کرد.

ارسال نظرات