۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۵
کد خبر: ۷۱۱۲۴۹

معرفی کتاب «تاملی در سوره روم»

معرفی کتاب «تاملی در سوره روم»
کتاب «تاملی در سوره روم» (بشارت فتح فلسطین به دست پیروان اهل بیت (ع)؛ در رویارویی اسلام با غرب در آینده نزدیک) نوشته سید مسعود پورسیدآقایی به بررسی سوره روم می‌پردازد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا ،کتاب «تاملی در سوره روم» (بشارت فتح فلسطین به دست پیروان اهل بیت (ع)؛ در رویارویی اسلام با غرب در آینده نزدیک) نوشته سید مسعود پورسیدآقایی است که توسط موسسه آینده روشن در ۶۴ صفحه به چاپ رسیده است.

 در این کتاب به استناد تفسیر آیات سوره مبارکه روم بشارت فتح فلسطین به دست پیروان اهل بیت (ع) را داده است.

در این کتاب عنوان شده است:

روم شکست خورد در نزدیک‌ترین سرزمین [شام] و ایشان [یعنی غلبه کنندگان (ایرانیان)] پس از پیروزی، بار دیگر نیز در [نبردی که] کم‌تر از ۹ سال [به طول می‌کشد] پیروز خواهند شد و این امر و دستور چه قبل از پیروزی و چه بعد از پیروزی متعلق به خداست [پیروزی‌ها و شکست‌ها از قلمرو مشیّت الهی خارج نیست]. در آن روز [که پیروزی مجدد نصیب ایرانیان خواهد شد] مؤمنان [به خاطر یاری خداوند به ایشان] شاد خواهند شد [خداوند] هر که را بخواهد [بر اساس حکمت خود] یاری می‌کند و اوست شکست ناپذیر و مهربان. این وعده الهی است و خداوند هرگز وعده‌اش را خلاف نمی‌کند.

این کتاب که به شیوه «روش شناسی فهم قرآن» نوشته است و به بررسی لغات (واژه‌ها)، به دست آوردن عنصر یا عناصر مفهومی هر واژه و سؤالاتی در رابطه با نوع ترکیب‌ها، ارتباط بین آیات و جایگاه آیات پرداخته شده است.

نویسنده در پایان کتاب نیز در پیامی به سید حسن نصرالله و مجاهدان فلسطینی نیز بشارت فتح داده و بیان کرده است:

«آن بشارت بزرگ و پیام امید به شما مجاهد فی سبیل الله و همه یارانتان این است که به نص قرآن در ابتدای سورۀ مبارکۀ «روم» فتح و آزادی فلسطین به دست شیعیان پیرو اهل بیت (ع) انجام خواهد شد. این بشارت اولین بار از زبان مرجع عالی‌قدر مرحوم حضرت آیت‌ الله‌ العظمی خویی رحمه الله شنیده شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید عادل علوی از پدرش مرحوم آیت‌الله سید علی علوی که از شاگردان حضرت آیت‌ الله‌ العظمی خویی رحمه الله است نقل می‌کند: در سال ۱۳۹۰ هجری که آیت‌الله‌العظمی خویی در بیمارستان ابن سینای بغداد جهت معالجه بستری شده بود به همراه جمعی از علمای نجف به عیادت ایشان رفتیم. در آنجا سخن از فلسطین به میان آمد. آیت‌ الله‌ العظمی خویی فرمود: فتح و آزادی فلسطین به دست شیعیان پیرو اهل بیت (ع) انجام خواهد شد.

همه علمای حاضر در مجلس از این پیشگویی تعجب کردند و سؤال کردند از کجا می‌گویید؟

آیت‌ الله‌ العظمی خویی فرمودند: از آیات اولیۀ سورۀ روم...»

ارسال نظرات