۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۷۱۱۲۷۳

امضای تفاهم‌نامه میان مرکز خدمات و ستاد اجرایی فرمان امام در زمینه فرزندآوری

امضای تفاهم‌نامه میان مرکز خدمات و ستاد اجرایی فرمان امام در زمینه فرزندآوری
با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و مرکز خدمات حوزه‌، فرآیند ارائه تسهیلات جهت جوانی جمعیت و فرزندآوری به طلاب آغاز شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، در مراسمی با حضور دکتر نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجمال‌الدین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و مدیرعامل و جمعی از مدیران بنیاد 15 خرداد، تفاهم‌نامه همکاری با هدف حمایت از جوانی جمعیت و عضویت طلاب و حوزویان در باشگاه خانواده مثبت پنج به امضا رسید.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم اظهار کرد: از یک سال پیش و پس از پیوستن مجموعه بنیاد 15 خرداد به ستاد اجرایی فرمان امام، مأموریت پیگیری و پرداختن به موضوعات اجتماعی مهمی مانند فرزندآوری و جوانی جمعیت، درمان ناباروری و مسائل خانواده را به این بنیاد واگذار کردیم و به صورت جدی از روش‌های مختلف برای این هدف برنامه‌ریزی شده است.

عارف نوروزی با اشاره به موج جدید فعالیت‌های این بنیاد و ارائه خدمات به گروه‌های مختلف حوزویان و دانشگاهیان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که امضا کردیم، در زمینه‌هایی مانند ارائه تسهیلات و ایجاد مشوق‌ها در امر فرزندآوری، استفاده از ظرفیت شبکه تبلیغی حوزه برای فرهنگ‌سازی در این زمینه و بسترسازی جهت راه‌اندازی واحدهای تولیدی مصارف خانوار همکاری ویژه‌ای را با حوزه‌های علمیه انجام خواهیم داد.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خاطرنشان کرد: در پرداختن به موضوع جمعیت و تسهیل افزایش آن به شدت جدی هستیم و در سال‌های اخیر ستاد اجرایی فرمان امام به عنوان نهاد پیشتاز در این زمینه قدم‌های بزرگی برداشته و به عنوان یک اولویت و سیاست استراتژیک برای آینده کشور به آن نگاه می‌کند.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه نیز در این مراسم گفت: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) مجموعه جهادی و با برکتی است که در حوزه محرومیت‌زدایی، اشتغال‌زایی، خدمات درمانی و اجتماعی نظیر درمان زوج‌های نابارور و پرداخت مشوق‌های گوناگون تلاش‌های ارزشمند و بی‌بدیلی داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرمحمدی افزود: این آمادگی را داریم تا در کنار ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد 15 خرداد در زمینه فرهنگ‌سازی در خصوص جوانی جمعیت و ترویج فرزندآوری تمام ظرفیت خود را به کار بگیریم.

وی ادامه داد: در 10 سال گذشته تدابیر مناسبی در خصوص تشویق خانواده‌ها و ایجاد بسترهای لازم برای فرزندآوری توسط دستگاه‌های مسئول اندیشیده نشده است و در نتیجه امروز با آسیب‌های آن روبرو شده‌ایم.

رئیس مرکز خدمات حوزه با اشاره به راه‌اندازی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با تدبیر رهبرمعظم انقلاب جهت کاهش مشکلات طلاب گفت: تاکنون تفاهم‌نامه‌های مشترکی با ستاد اجرایی فرمان امام در زمینه توانمندسازی معیشتی طلاب، مسکن و احداث خانه عالم و موارد دیگری نیز داشته‌ایم که بابت حمایت‌های همیشگی این ستاد متشکر و قدردانیم.

ارسال نظرات