۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۷۱۱۳۷۷
امام جمعه موقت کرمانشاه:

قیام ۱۵ خرداد قدرت استکبار را در هم شکست

قیام ۱۵ خرداد قدرت استکبار را در هم شکست
کرمانشاه ـ حجت الاسلام والمسلمین حجتی گفت: قیام ۱۵ خرداد اسطوره قدرت استکباری را در هم شکست و افسانه‌‏های آنها را باطل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی امروز در مراسم گرامیداشت سالروز قیام خونین 15 خردادماه که در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: یاد و خاطره حضرت امام راحل و همچنین شهدای ۱۵ خرداد نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است.

امام جمعه موقت کرمانشاه تاکید کرد: قیام پانزده خرداد دارای ماهیت اصیل دینی و مذهبی بود چرا که این قیام برای دفاع از فرهنگ اسلامی و ارزشها ها به وقوع پیوست.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی افزود: قیام مردم ایران در پانزدهم خرداد ۴۲، باعث افزایش آگاهی سیاسی مردم و حضور بیشتر آنها در صحنه شد.

وی خاطر نشان کرد: قیام ۱۵ خرداد یکی از عواملی بود که ستون های نظام پهلوی را لرزاند، و پایه های ظلم آنها را ویران کرد.

این استاد حوزه بیان داشت: بدون شک قیام ۱۵ خرداد در تاریخ انقلاب اسلامی روزی است که باید از آن به عنوان روز «حریت» ملت ایران یاد شود.

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: همه ما باید بدانیم که این انقلاب اسلامی آسان به دست نیامده است لذا باید برای حفظ آن با تمام وجود تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی عنوان کرد: قیام ۱۵ خرداد اسطوره قدرت استکباری را در هم شکست و افسانه‌‏های آنها را باطل کرد.

امام جمعه موقت کرمانشاه افزود: بر این اساس ضروری است در این شرایط حقایق انقلاب اسلامی را به نسل هایی که این انقلاب و قیام را مستقیم تجربه نکرده اند، منتقل کنیم و اگر خدایی ناکرده در این امر کوتاهی کنیم، دشمنان و رسانه های بی شمار آنان پیش دستی کرده و آنچه که خود می خواهند به افکار و باور جوانان و نوجوانان این مملکت تزریق می کنند./1400/

ارسال نظرات