۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۷۱۱۵۰۷

حضور خدام حرم رضوی در شهرستان بادرود

حضور خدام حرم رضوی در شهرستان بادرود
اصفهان - خدام حرم رضوی کاروان زیر سایه خورشید به شهرستان بادرود در منطقه شمال استان اصفهان رسیدند و در ویژه برنامه های تدارک دیده شده در این شهرستان شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت‌ الاسلام سعید رجبی دوشنبه شب در آیین استقبال از کاروان زیر سایه خورشید در آستان مقدس امامزادگان آقا علی عباس و سید محمد(ع) شهرستان بادرود، گفت: ذی القعده که در آن تولد و شهادت امام رأفت و رحمت در اول و بیست و سوم آن به روایتی به عنوان روز شهادت و زیارتی امام هشتم بیان شده ماه امام رضا (ع) و دهه اول آن از میلاد حضرت معصومه(س) تا میلاد شمس الشموس دهه کرامت نامگذاری شده است.

وی با اشاره به حدیثی از رسول خدا(ص) که حضرت فاطمه(س) دختر خود حضرت معصومه(س) و بر اساس روایت دیگری، آیت الله مکارم شیرازی و امام رضا(ع) را پاره تن خود نامیده است افزود: هیچکدام از ائمه و معصومین دیگر با عنوان «بضعة منی» پاره تن پیامبر(ص) خطاب نشده‌اند.

حجت‌الاسلام سعید رجبی گفت: پیامبر همچنین در مورد شانیت و عظمت زیارت امام رضا(ع) و پاداش آن در این حدیث «ستدفن بضعة منی بخراسان ما زار‌ها مکروب الا نفس الله کربته ولا مذنب الا غفرالله ذنوبه» می‌فرماید، پاره تن من در خراسان دفن خواهد شد و زیارت امام رضا(ع) سبب رفع گرفتاری و بخشش گناهان است.

امام جمعه موقت شهرستان بادرود گفت: بر اساس روایت نبوی نجات از گرفتاری، رفع غم و اندوه و آمرزش گناهان صله و پاداش زیارت زائر امام رضا(ع) است.

حجت‌الاسلام سعید رجبی امام رضا(ع) را امام رئوف و امام مهربانی دانست و گفت: رحمت و مهربانی امام رضا(ع) نیز نسبت به سایر ائمه قابل حس، لمس و درک است.

دیدار و تجلیل ازخانواده شهید احمدرضا حاجی زاده و ناوبان یکم مهندس شهید روح الله کفاشی، دیدار مردمی در آستان مقدس امامزادگان آقا علی عباس و سید محمد(ع) از دیگر برنامه‌های حضور کاروان زیر سایه خورشید در شهرستان بادرود بود.

دیدار با خانواده معظم شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، جانبازان، عیادت از بیماران صعب العلاج، حضور در زندان کاشان، بیمارستان‌ها، مرکز دیالیز کاشان، آسایشگاه سالمندان و معلولین گلابچی، زیارت بقاع متبرکه و شرکت در آیین گلابگیری شهر برزک برای ارسال هزار لیتر گلاب ناب و درجه یک کاشان به آستان قدس رضوی از جمله برنامه‌های حضور کاروان زیر خورشید در منطقه شمال استان اصفهان است.

منطقه شمال استان اصفهان و دارالمومنین کاشان با حضورخدام حرم و اجرای ۱۰۰ برنامه پیش بینی شده در شهر و روستا‌های منطقه شمال استان اصفهان از جمله شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و بادرود روز‌های ۱۶ تا ۲۲ خرداد میزبان جشن‌های مردمی و معنوی «زیر سایه خورشید» است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات