۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۷۱۱۵۲۴
وجیزه؛

شارح فرقه انحراف

شارح فرقه انحراف
اگر کسی می‌خواهد در دریای مواج لفاظی احمدی نژاد غرق نشود، باید به زندگی شارحان فرقه او دقت و به سخنانشان گوش دهد؛ همچون وحید هروآبادی.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، وحید هِرُوآبادی هفته گذشته در حال عبور غیر قانونی از مرز شمال غرب کشور، یا بهتر است بگوییم درحال فرار از کشور توسط مرزبانان آذربایجان غربی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد. هروآبادی با چهره و لباس مبدل و بدون گذرنامه قصد عبور از مرز بازرگان را داشت که موفق به این کار نشد. وی یکی از اعضای حلقه انحرافی است که از سوابق آن می توان به مواردی از قبیل کارشناس مذهبی شبکه معاند ایران‌ اینترنشنال و همچنین دفاع از محکومان و ضدانقلاب در فضای مجازی و تشویش اذهان عمومی در جریان حوادث آبان ۹۸ اشاره کرد.

فقط با کمی گشت و گذار در فضای مجازی و اکانت‌های منتسب به هروآبادی، می‌توان به خط فکری و نوع فعالیت‌های او دست یافت و هر شخص سلیم النفسی پس از دیدن مواضع او، قطعا او را محکوم می‌کند. فعالیت‌هایی علیه حجاب، علیه علما و روحانیون و جامعه روحانیت، تلاش‌هایی برای انتشار انتقادات بی‌اساس علیه نظام همچون ضرب و شتم و دستگیری هر شخصی که معترض‌ است به خصوص در قضیه معلمان و... . همچنین همسر وی، مریم جعفری آذرمانی شاعر و نویسنده‌ای است که بارها سروده‌هایش علیه نظام و رهبری منتشر شده و هم‌اکنون در خارج از کشور به مصاحبه با شبکه‌های معاند جهت محکوم کردن جمهوری اسلامی مشغول است.

وی ملبس به لباس روحانیت بود و چه خوب می‌شد اگر چنین افرادی به محض اینکه انحرافشان مشخص شد، از سوی صیانت حوزه علمیه چاره‌ای برایشان اندیشه شود که آبروی روحانیت را به باد ندهند. به عنوان نمونه باید گفت حجاب حکم رسمی و قطعی اسلام است اما این شخص علاوه بر اینکه علیه حجاب فعالیت می‌کرد، همسرش نیز اعتقادی به حجاب نداشت و در اکانت توییتری اش بارها به این علت که روسری سر می‌کرده و در برهه‌ای از زندگی‌اش حجاب داشته عذر خواهی کرده است. پدیده آخوندهای تازه به دوران رسیده و زرد را باید بسیار جدی گرفت و برایشان چاره‌ای اندیشید به خصوص در عصری که همه اینها با لباس روحانیت درون اینستاگرام مشغول فعالیت و به اصطلاح خودشان تبلیغ هستند.

 

شارح فرقه انحراف

 

عضو فرقه انحرافی

فرقه انحرافی نامی است که بر روی احمدی نژاد و حلقه اطرافیان او نهاده شده و این تسمیه چقدر به حق است. باید گفت برخلاف سخن برخی از جمله همسر هروآبادی، وحید از همان ابتدا تا کنون حامی احمدی نژاد و عضو فرقه بهار بوده است و چه بسا جزء تئوریسین‌ها و مبلغان آنان به شمار برود. در سال 97 مناظره او با امین اسدی در دفاع از فرقه بهار دلیلی بر بهاری بودنش است و همچنین در انتخابات مجلس 98، او در زمانی که عبدالرضا داوری، هنوز عضو حلقه اول احمدی نژاد بود و در زندان به سر می‌برد، به عنوان وکیل وی داوری را به عنوان نامزد انتخابات مجلس ثبت نام کرد.

هروآبادی بدون تردید جزء این حلقه بوده و هست و اگر کسی بر مبانی فرقه بهار اشراف داشته باشد، این مسأله را تصدیق می‌کند. هسته مرکزی فرقه انحرافی بهار بر اومانیسم بنا شده نظراتشان از آنجا نشأت گرفته است. به عنوان نمونه می‌توان به اصل ششم منشور بهار که منتشر شد اشاره کرد؛ «به سوی بهار، آزادی کامل و جامع را برای همه انسان‌ها می‌خواهد و بر این باور است که محدودیت و ممنوعیت، هیچ نسبتی با فلسفه خلقت انسان و شخصیت و حقیقت انسانی ندارد. انحصاری کردن آزادی را تقبیح می‌کند و آن را نشانه‌ای از برتری‌جویی و شاخصه اصلی شیطان می‌داند و با هر تصمیم و اقدامی که سالب آزادی مردم باشد به شدت مخالف است».

یکی از شارحان این بند وحید هروآبادی بود که دم از برداشتن حکم حجاب به عنوان قانون سلب آزادی می‌زد و ولایت فقیه را نیز قبول نداشت. بهترین راه برای تحلیل و نقد فرقه احمدی‌نژاد، افراد جدا شده از آنان هستند؛ به عنوان نمونه عبدالرضا داوری اردکانی. وی که طی سالیان اخیر جزء پنج نفر معتمد احمدی‌نژاد محسوب می‌شد و در جلسات تصمیم گیری آنان حاضر و مؤثر بود، پس از جدا شدن از احمدی نژاد درباره تفکرات وی نسبت به ولایت فقیه می‌گوید: «آقای احمدی‌نژاد در منشور بهار گفته است که رابطۀ امام زمان با همۀ انسان‌ها، رابطه‌ای یکسان است. ایشان از این مدعا می‌خواهد نتیجه بگیرد که "نیابت عام" وجود ندارد. می‌دانید که پایۀ تئوری ولایت فقیه این است که روحانیان و فقها "نیابت عام" دارند. حکومت دینی از همین نیابت عام استخراج می‌شود. احمدی‌نژاد سعی کرد با نیروهایی که با اصل ولایت فقیه تضاد یا زاویه دارند، ارتباط برقرار کند».

این قصه ادامه دارد...

سید محمد متکلم
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
حسین قمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
بهاری ها هم دارن شاخ میشن؛ باید پاییزشون کنیم تا برگاشون بریزه
2
8
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
انسان خطاکار
3
4