۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۷۱۱۵۴۱
«شیخ نعیم قاسم»:

مانع دست درازی صهیونیست‌ها به ثروت‌های نفتی و گازی لبنان می‌شویم

مانع دست درازی صهیونیست‌ها به ثروت‌های نفتی و گازی لبنان می‌شویم
نعیم قاسم گفت: زمانی که دولت لبنان بگوید رژیم صهیونیستی به آب و نفت ما دست درازی می‌کند، آماده‌ایم با ابزار‌های مناسب از دست درازی صهیونیست‌ها جلوگیری کنیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی گفت: اگر دولت لبنان نقض مرز‌های دریایی را از سوی رژیم صهیونیستی اعلام کند، حزب الله آماده هر گونه اقدام علیه عملیات کاوش گاز در مناطق دریایی مورد مناقشه است.

وی تاکید کرد: زمانی که دولت لبنان بگوید رژیم صهیونیستی به آب و نفت ما دست درازی می‌کند، ما آمادگی داریم با ابزار‌های مناسب از دست درازی صهیونیست‌ها به ثروت‌های نفتی و گازی لبنان جلوگیری کنیم.

نعیم قاسم اظهار داشت: این موضوع اکنون نیازمند تصمیم و نظر قاطع دولت لبنان است، اینکه آیا کشتی رژیم صهیونیستی در منطقه مورد مناقشه فعالیت می‌کند یا خیر، یا اینکه دولت در مورد مرز‌ها و خط مذاکره تصمیم گرفته است یا خیر.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید فشار و جدیت بیشتری در مورد مسئله ترسیم مرز‌های دریایی داشته باشد، عنوان کرد: اگر مذاکرات غیر مستقیم (با واسطه آمریکا) به بن بست برسد، دولت باید پایان یا به بن بست رسیدن آن را اعلام کند، اما به انتظار پیشنهادات آمریکایی‌ها نشستن، واقع بینانه نیست و با حقوق ملت لبنان سازگاری ندارد و این اقدام وقت تلف کردن است.

معاون دبیر کل حزب الله در پاسخ به سوالی در مورد ایجاد ضرب الاجل برای دولت در این زمینه گفت: ما برای دولت ضرب الاجل تعیین نمی‌کنیم، دولت فراتر از همه است و مسیر خود را تعیین می‌کند و ما در چنین تصمیم گیری‌هایی زیر چتر دولت قرار داریم. اما دولت را تشویق به تسریع در این مورد می‌کنیم، اینکه برای خود ضرب الاجلی تعیین کند، چرا که چنین موضوع مهمی نباید بلاتکلیف بماند، ملت باید بدانند که تعرض و دست درازی صورت گرفته است یا خیر، منطقه مورد مناقشه است یا خیر. ما از دولت لبنان می‌خواهیم که تصمیم خود را هر چه سریع‌تر اتخاذ کند و با توجه به اینکه ما هم بخشی از این دولت هستیم، تلاش می‌کنیم مواضع مناسب در این زمینه هر چه سریع‌تر اتخاذ شود.

وی تاکید کرد: تصمیم حزب الله روشن است، وقتی دولت بگوید این منطقه مورد مناقشه است و رژیم صهیونیستی به آن تعرض کرد به آن واکنش نشان خواهیم داد. اما اگر دولت چنین موضوعی را مطرح نکند و اعلام کند هنوز در مرحله بررسی است، ما تا روشن شدن مسئله منتظر می‌مانیم. کسی اعلام نکرده است این منطقه مورد مناقشه بوده و کشتی دشمن وارد آن شده است، تمام آنچه که اعلام کرده اند این است که ما نگران امکان وجود تعرض هستیم./۹۸۸/

ارسال نظرات