۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۷۱۱۵۸۹
به همت خبرگزاری رسا؛

نشست نقد و بررسی فیلم عنکبوت و حواشی جشنواره کن برگزار شد

نشست نقد و بررسی فیلم عنکبوت و حواشی جشنواره کن برگزار شد
نشست نقد و بررسی فیلم عنکبوت و حواشی جشنواره کن با حضور کارشناسان رسانه دینی در خبرگزاری رسا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست نقد و بررسی فیلم عنکبوت و حواشی جشنواره کن عصر سه شنبه در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار شد.

در این نشست نقد و بررسی با حضور حجت الاسلام رادنیک و آقایان حسنی و بنی احمدی  از کارشناسان حوزه ارتباطات و رسانه برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام پیشاهنگ دبیر جلسه با توضیحی در رابطه با نقش و اهمیت رسانه در قرن حاضر گفت: از آنجایی که فیلم عنکبوت مقدس به صورت عمومی اکران نشده و درک صحیحی از جنبه هنری آن نداریم و از سوی دیگر در این روزها فیلم عنکبوت که در ایران ساخته شده و به دلیل مشابهت اسمی و مضمون پر بازدید شده به نقد این فیلم می پردازیم و اشاره ای نیز به حواشی جشنواره کن و دو فیلم عنکبوت مقدس و برادران لیلی خواهیم داشت.

حجت الاسلام رادنیک با اشاره به نگاه انقلاب به مقوله هنر و سینما گفت: امام راحل نگاه قابل تقدیر به سینما داشتند چرا که در یک نگاه بلند سینما را مساوی با فحشا نمی دانست و می فرمود ما با سینما مخالف نیستیم و سینمای تمدن‌ساز می خواهیم و تنها با فحشا مخالفیم و به صنف سینما توجه داشت.

وی به توجه به ظرفیت ها در سینمای ایران پرداخت و اظهار کرد: به مسئولان فرهنگی ارز می کنم چرا به ظرفیت ها توجه نمی کنید و احساس بی نیازی به خود گرفته اید امروز پشت نگاه فرهنگی نگاه های سیاسی است جریان صهیونیستی هزینه می‌کند و با نظام اسلامی به جنگ فرهنگی روی آورده است ما باید به این مسائل توجه داشته باشیم و خروجی کار سینما و تلویزیون ما باید با تحقیق و پژوهش همراه باشد چرا که غیر از این نوع ورود به هنر مشکلات جامعه ما را حل نمی‌کند.

در ادامه آقای حسنی کارشناس عرصه هنر و سینما با اشاره به ضعف اجرا در فیلم عنکبوت ابراز کرد: فیلم عنکبوت در اجرا و فیلمنامه ضعف دارد اما زمان و موضوع را درست انتخاب کرده است.

وی با بیان اینکه مسأله روایت از سعید حنایی است که می خواهند با آن یک وجه از دینداری ارائه دهند، تصریح کرد: تعامل غلت با روایت قطع کمک می‌کند تا عوامل سازنده کار اپوزیسیون را اجرا کنند و جریانی پشت سر این قضایا که هدایتگر مسأله است که همزمان با روی کار آمدن یک جریان سیاسی مذهبی فیلم ضد مذهبی به جامعه ارائه می دهد.

آقای بنی احمدی به عنوان سومین ناقد فیلم عنکبوت خاطرنشان کرد: در عصری زندگی می‌کنیم که به دلیل گستره رسانه متکلم وحده نداریم و به تعبیر رهبری در جنگ روایت هایی هستیم که در آن سرعت و روایت بهتر حرف اول را می زند.

وی با اشاره به اینکه نمی توانیم بگوییم چقدر عنکبوت به اصل قصه وفادار بوده است، عنوان کرد: منبع اصلی فیلم عنکبوت مستند عنکبوت آمد می باشد که دیالوگ هایش واو به واو از شخصیت اصلی این مستند برداشته شده است.

بنی احمدی با تاکید بر اینکه مقصر ما هستیم اگر در آینده خفاش شب هم ساخته شود، اظهار کرد: عنکبوت ایرانی با شخصیتی همراه با نگاه جنسیتی است و به سابقه قاتل نپرداخته است.

ارسال نظرات