۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۷۱۱۶۱۳

«جنگ فرخنده» روایت یک زن از جنگ

«جنگ فرخنده» روایت یک زن از جنگ
کتاب «جنگ فرخنده» عنوان تازه‌های نشر حماسه یاران است که جنگ تحمیلی را از زاویه دید یک زن روایت می‌کند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا ،کتاب «جنگ فرخنده» عنوان دیگری از تازه‌های نشر حماسه یاران است که جنگ تحمیلی را از زاویه دید یک زن روایت می‌کند.

این کتاب روایتی است از زندگی فرخنده قلعه نوخشتی، دختر آبادانی، پر شر و شور و سرگرم رؤیاهای جوانی که با انقلاب اسلامی در خود انقلاب می‌کند. او با شروع جنگ پرستار جنگی‌ترین بیمارستان ایران در خرمشهر می‌شود و بالاخره دست سرنوشت او را از جنوب به شمال کشور می‌برد تا این‌بار نه فقط پرستار که همراه و همدم یک جانباز اعصاب و روان شود. جایی که شاید شروع جنگ واقعی اوست؛ جنگ فرخنده! 

در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم: بلد نبودم نماز بخوانم. مغرور بودم و نمی‌خواستم از کسی بپرسم. در خلوت خودم و دور از چشم دیگران نماز می‌خواندم. ترتیب و قرائت درست را نمی‌دانستم، اما همین که می‌گفتم سبحان‌الله، دلم قرص می‌شد، آرام می‌شدم. یک روز بابا بشیری غافلگیرم کرد. نمازم که تمام شد، گفت: «فرخنده باباتی! چندتا رکوع رفتی؟» گفتم: «رکوع؟ رکوع کدومش بود؟» زد زیر خنده...

انتشارات حماسه یاران کتاب «جنگ فرخنده» را به قلم زینب بابکی در 328 صفحه منتشر کرده و در دسترس علاقه‌مندان به ادبیات دفاع مقدس قرار داده است.

ارسال نظرات