۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۷۱۱۷۵۴

تأکید بر حمایت و بهبود کمیت و کیفیت کرسی های علمی در جامعة المصطفی

تأکید بر حمایت و بهبود کمیت و کیفیت کرسی های علمی در جامعة المصطفی
در جلسه شورای پژوهش جامعةالمصطفی که در دانشگاه مجازی المصطفی برگزار شد بر ضرورت حمایت و بهبود کمیت و کیفیت کرسی های علمی در این نهاد علمی تأکید شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ‌عبادی، در ابتدای شصت‌و یکمین جلسه شورای پژوهش جامعةالمصطفی، با تأکید بر برگزاری کرسی های علمی نظریه پردازی و آزاد اندیشی، این فعالیت مهم پژوهشی را از منویات مقام معظم رهبری دانست و اهتمام مدیران ستادی و معاونان پژوهشی را به این امر ضروری برشمرد و تأکید نمود که در این خصوص لازم است حمایت و بهبود روزافزون کمیت و کیفیت برگزاری کرسی ها در دستور کار پژوهش در سال جاری قرار گیرد.

در ادامه، حجت‌الاسلام ارجمندفر، رئیس دانشگاه مجازی المصطفی، ضمن معرفی دانشگاه مجازی المصطفی، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت ها، گستره زبان آموزشی و کوتاه مدت، بستر مناسب فنی و ارتباطات دانشگاه مجازی المصطفی، از همه مراکز جامعةالمصطفی برای همکاری و حمایت در برگزاری کرسی ها، نشست ها و همایش ها دعوت می‌نماییم. در این زمینه می‌توانیم با همکاری همکاران پژوهش مراکز مختلف جامعةالمصطفی، با بسیاری از دانشگاه های داخلی و خارجی، به زبان های گوناگون همکاری مشارکتی داشته باشیم.

وی، در ادامه این نشست، برگزاری این گونه جلسات را در مراکز مختلف موجب اطلاع، آگاهی و شناخت ظرفیت های پژوهشی متقابل دانست.

در این جلسه، آقای هاشمی، معاون پژوهش دانشگاه مجازی نیز با بیان رشد و ارتقای کمی و کیفی پژوهش در دانشگاه مجازی، مهم ترین دستاوردهای پژوهشی این دانشگاه را در سال اخیر برشمرد و ادامه داد: دانشگاه مجازی المصطفی، نخستین مجله علمی- پژوهشی انگلیسی زبان خود را با عنوان «Pure Life» همراه با مجوز بین المللی راه اندازی کرد. از سوی دیگر، آماده سازی سه عنوان مجله جدید علمی به سه زبان، برگزاری یکصد نشست علمی با میانگین حضور هشتاد نفر به صورت مجازی، برگزاری ده ها کرسی نظریه پردازی ترویجی با میانگین هر دو هفته یک بار و برگزاری ده عنوان جدید کرسی نظریه‌پردازی در سال جاری و همچنین انتشار بیست عنوان کتاب در یک سال گذشته، از دستاوردهای مهم پژوهشی دانشگاه مجازی المصطفی بوده که با همکاری رئیس دانشگاه و معاونت پژوهش سازمان مرکزی شکل گرفته است.

ارسال نظرات