۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۷۱۱۷۹۵
آیت الله حسینی بوشهری:

بن‌بستی در کشور وجود ندارد/ دشمنان بدانند دوران بزن و دررو تمام شده است

بن‌بستی در کشور وجود ندارد/ دشمنان بدانند دوران بزن و دررو تمام شده است
امام جمعه قم گفت: رهبر انقلاب فرمودند بن‌بستی در کشور ما وجود ندارد؛ هر موقع دشمنان لب به سخن گشوده‌اند، مردم عزیز ما پاسخ آن‌ها را به‌خوبی داده‌اند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری  در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه شهر مقدس قم با اشاره به وجود موانع رسیدن انسان به مرحله عبودیت، گفت: انسان گناهکار همیشه نگرانی و اضطراب دارد، ولی انسان مؤمن از چیزی جز عقوبت الهی نمی‌ترسد.

وی افزود: گاهی گناهان انباشته می‌شوند و در کانون زندگی انسان راه پیدا می‌کند و انسانی که تا دیروز به ایمان شناخته می‌شود بعد از مدتی در اردوگاه کفر و نفاق یا بی‌دینی قرار می‌گیرد، گناهان چنان مسیر آدمی را تنگ می‌گیرد که تکذیب کننده آیات الهی می‌شود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به ماجرای به خلافت رسیدن عبدالملک مروان توضیح داد: عبدالملک مروان قبل از رسیدن به خلافت به کبوتر مسجد معروف بود، هر موقع می‌خواستند او را پیدا کنند در مسجد یا مشغول خواندن نماز یا تلاوت قرآن بود، لحظه‌ای که به او خبر دادند خلافت به تو رسید، در حالی که مشغول تلاوت قرآن بود، قرآن را بست و گفت هذا فراق بینی و بینک!

وی ادامه داد: از عبدالملک مروان نقل شده است که می‌گوید زمانی که نیکی می‌کنم برای من لذتی ندارد ولی وقتی که گناه می‌کنم لذت خوبی می‌برم؛ چون این‌ها خلیفه بودند و خود را جانشین پیامبر می‌دانستند حفظ ظاهر می‌کردند تا مردم نگویند این چه خلیفه‌ای است!

خطیب نماز جمعه شهر مقدس قم از بین رفتن امید را یکی از عوامل و آثار گناه در زندگی انسان دانست و بیان داشت: انسان‌های گناهکار زود مأیوس می‌شوند و گاهی خروجی ناامیدی در زندگی انسان‌های گناهکار، دست زدن به جنایت یا خودکشی است.

وی افزود: قرآن نسبت به گناهکاران نیز وعده داده است تا امید داشته باشند و از رحمت الهی مأیوس نشوند، کسانی که اسراف و زیاده‌روی از حدود الهی کردند نیز از رحمت الهی نباید ناامید شوند، این در رحمت الهی است که همه گناهان را می‌آمرزد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان روایتی از امام صادق(ع) گفت: امام صادق می‌فرماید هر کسی اهل کتاب را دوست بدارد از آن‌هاست و هر کسی ما را دوست بدارد از ماست؛ بنابراین حب و محبت اهل بیت موجب می‌گردد تا آن‌ها ما را از خود بدانند، این سرمایه بزرگی است که نصیب همه ما خواهد شد.

وی ادامه داد: فردا آخرین روز دهه کرامت و مصادف با میلاد با سعادت ثامن الحجج، علی ابن موسی رضا(ع) است؛ چند ویژگی ایشان که می‌تواند در زندگی ما نقش کلیدی داشته باشد؛ اول اینکه این شخصیت بزرگوار یک شخصیت جامع اخلاقی بود و دارای صفات متضاد و ذوابعاد بود؛ دوم زندگی آن‌ها یک محور و خط قرمز داشت و آن هم کار برای خدا بود؛ و سوم ایشان به هر مناسبتی به ولایت اهل بیت اشاره می‌کرده‌اند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به شهدای پیش از انقلاب ابراز داشت: آن‌ها پایه گذار حرکت انقلاب بودند، باید از شهید آیت الله سعیدی و شهدای مؤتلفه مانند شهیدان محمد بخارایی، صادق امانی، رضا صفار هرندی و مرتضی نیک نژاد یاد کنیم که سینه آن‌ها آماج گلوله‌های دشمن قرار گرفت و در دوران غربت امام به یاری ایشان شتافتند.

وی افزود: من معتقدم حج دارای سه اثر فردی، اجتماعی و بین المللی است که اثر فردی آن تزکیه نفس است که دل در آنجا صیقل پیدا می‌کند؛ اجتماع بزرگ حاجیان در آنجا انسجام پیدا می‌کند و پیام عزیزانی که از حج باز می‌گردند پیام روشنی بخشی است که فضای جامعه ما را عطراگین می‌کنند؛ زمانی که دشمن آن جلوه و شکوه را مشاهده می‌کند، طبعاً در مقابل مسلمانان از انگیزه‌های خصمانه خود کوتاه می‌آید؛ اما سیاست پیر استعمار همیشه تفرقه بینداز و حکومت کن، است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در سالروز ارتحال حضرت امام یادآوری کرد: ایشان توصیه کردند جوانان هوشمند و فرزانه اجازه ندهند که از انقلاب اسلامی، هویت زدایی بشود، افراد بسیاری به دنبال این هستند که انقلاب را بی‌هویت کنند؛ جوانان مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب هستند که دوباره در اینجا مورد خطاب قرار گرفتند.

وی ادامه داد: ایشان فرمودند که روح امام نباید در کالبد انقلاب کمرنگ شود، امام معمار انقلاب است، معمار انقلاب، کسی است که شالوده انقلاب را پی‌ریزی کرده است؛ همه مردم باید مراقب باشند تا ارتجاع باز نگردد؛ رهبر انقلاب ارتجاع را به معنای سیاست و سبک زندگی غربی می‌دانند.

خطیب نماز جمعه شهر مقدس قم با بیان اینکه مشکلات با همت مردم و کمک مسؤولین حل می‌شود، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب خطاب به مسؤولین فرمودند که از سرمایه ایمان مردم برای سوق دادن به عمل صالح استفاده کنید، از این سرمایه برای حفظ استقلال، تمامیت ارضی و ... بهره بگیرید.

وی افزود: رهبر انقلاب فرمودند در کشور ما بن‌بست وجود ندارد؛ هر موقع دشمنان لب به سخن گشوده‌اند، مردم عزیز ما پاسخ آن‌ها را به‌خوبی داده‌اند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اقدام بزدلانه یونان که با دستور آمریکا در توقیف نفتکش ایرانی انجام شد، گفت: عزیزان سپاه ما در پاسخ به این اقدام یونانی‌ها دوکشتی یونانی را توقیف کردند؛ یک ضربه می‌زنید، ولی دو ضربه می‌خورید.

وی افزود: دوران بزن و دررو تمام شده است، در روزهای قبل با کمال سرافکندگی خود دادگاهی که حکم به توقیف نفتکش ایرانی داده بود، حکم خود را لغو کرد؛ من وزیر خارجه نیستم ولی به نظر من شما باید کشتی ما را به همراه نفت آن و خسارتی که در مدت توقیف به آن وارد شده را برگردانید تا ما تصمیم بگیریم که آیا کشتی شما را پس بدهیم یا خیر.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات