۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۷۱۱۷۹۷
امام جمعه اسلام آبادغرب:

کسانی به اسم عرفان و معنویت در اسلام آبادغرب در حال فعالیت هستند

کسانی به اسم عرفان و معنویت در اسلام آبادغرب در حال فعالیت هستند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام موسوی زمانی گفت: در اسلام آبادغرب کسانی به اسم عرفان و معنویت در حالی که انحرافی بیش نیست در حال فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سیدروح الله زمانی موسوی زمانی امروز در دیدار جمعی از طلاب و فعالان مذهبی و فرهنگی شهرستان اسلام آبادغرب اظهار داشت: امام خمینی(ره) حدود ۱۵ سال به تدریس فلسفه اشتغال داشتند در حالی که یک کتاب فلسفی یا رساله مستقلی در ارتباط با فلسفه، نداشتند.

وی افزود: البته این نکته قابل تأملی دارد که عرض خواهم کرد، همین که حضرت امام در ارتباط با فلسفه از نوشتن کتاب، مقاله یا هر دست نوشته دیگری پرهیز کرد، وقتی وارد عرفان می شود، کتاب های متعددی را می نویسد، در حالی که تقریبا هیچ گونه تدریسی، مرحوم امام در باب عرفان ندارند.

امام جمعه اسلام آباد غرب گفت: امام خمینی(ره) در فلسفه تدریس دارند اما تالیف ندارند، اما در عرفان تالیف دارند ولی تدریس ندارند.

حجت الاسلام زمانی موسوی افزود: شاید من گمانم این است اهمیت و خطیر بودن موضوع فلسفه و عرفان شاید دلیل این بوده است که حضرت امام به ویژه در باب عرفان پرهیز داشتند از اینکه دنبال شاگردپروری حرکت کنند.

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: چیزی که امروز به راحتی در بعضی از شهرها شاید در اسلام آبادغرب هم شاهد آن باشیم، کسانی به اسم عرفان به اسم معنویت، که در حقیقت انحرافی بیش نیست، در حال فعالیت اند.

امام جمعه اسلام آباد غرب یادآور شد: حضرت امام مرید باز نبود، باید از این بفهمیم آنهایی که در این مسیر که یک مسیر بسیار حساس و خطرناک است، عموما جوانان، آنهایی که مشتاق و تشنه معارف اهل بیت علیهم السلام هستند متاسفانه جذب این موضوعات بشوند.

حجت الاسلام زمانی موسوی ادامه داد: این را به عنوان یک زنگ خطر به همه عزیزان به ویژه آن کسانی که تریبون دارند، آنهایی که لازم است به تعبیر مقام معظم رهبری تبیینی جهادگونه در این عرصه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت امام و سیره ذاتی بزرگان دین و علمای ما و مراجع ما این بوده است که به شدت اجتناب می کردند از اینکه کسانی به دنبال آنها حرکت کنند. شرایط بسیار سختی را برای ورود در مباحث عرفانی داشتند. تا عرفان نظری نباشد، در عرفان عملی دچار مشکل خواهیم شد./1400/

ارسال نظرات