۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۷۱۱۸۳۷
رهبر شیعیان پاکستان:

وجود نامشروع اسرائیل تهدیدی برای صلح جهانی است

وجود نامشروع اسرائیل تهدیدی برای صلح جهانی است
حجت الاسلام والمسلمین نقوی در سخنانی توهین به پیامبر اسلام(ص) و ظلم و ستم بر مسلمانان کشمیر و فلسطین را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رهبر شیعیان پاکستان و رئیس مجمع علمای شیعه این کشور، درسخنانی توهین به پیامبر اسلام(ص) توسط نوپور شرما سخنگوی ملی حزب حاکم بهارتا جاناتا هند، ظلم و ستم بر مسلمانان کشمیر و فلسطین را به شدت محکوم کرد و وجود نامشروع اسرائیل را تهدیدی برای صلح جهانی دانست.

وی با بیان این که دومین گزارش چشمگیر سازمان ملل در یک ظرف سال، نشانگر وضعیت اسفبار در سرزمین اشغالی است که دولت نامشروع اسرائیل علاوه بر شکستن کوه ظلم و ستم بر ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین، مرتکب شدید ترین نقض حقوق بشر در این سرزمین اشغالی شده است، ابراز داشت: گزارش کمیسیون تحقیق و تفحص و حقیقت یاب سازمان ملل، تمام آن چیزهایی را که ما مدت ها به آن متوجه می ساختیم، در گزارش خود فاش کرده است.

این روحانی پاکستانی در واکنش به اقدامات توهین آمیز نوپور شرما سخنگوی ملی حزب حاکم بهارتا جاناتا هندوستان، خواستار تنظیم قطعنامه ای، علیه جنایات در کشمیر و فلسطین و اقدامت توهین آمیز به پیامبر اکرم(ص) در هندوستان توسط علما، شخصیت ها و سران کشور پاکستان شد.

وی با اشاره به این که که کافی است کمیسیون تحقیق سازمان ملل چشمان خود را که تا حالان با قرار دادن یک مسئله مذهبی و منطقه ای نادیده می گرفت، باز کند اظهار داشت: در این گزارش به صراحت آمده است که اسرائیل می خواهد تمام فلسطین را اشغال کند، حال پس از این گزارش «توافق ابراهیمی» چه توجیهی دارد؟

رهبر شیعیان پاکستان با تاکید به این که جهان اسلام و سازمان های حقوق بشری صدای خود را علیه این جنایت بلند کنند و سازمان ملل متحد نیز در پرتوی این گزارش باید اقدامات عملی را انجام دهد، افزود: سازمان ملل تلاش کند تا آبرو و اعتماد ازدست رفته خود را بین ملت های ضعیف باز گرداند و آنرا احیا کند.

وی در آخر تاکید کرد: طبق گزارش های سازمان ملل اسرائیل خطر جدی و بزرگ برای امنیت جهان است لذا این وظیفه سازمان ملل است که اسرائیل را وجودی نامشروع و غیر قانونی اعلام کند./988/

ارسال نظرات